سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت مراحل تکامل تکنولوژى آموزشى

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مرحلهٔ اول - ابزار و وسایل

در سال‌هاى ۱۹۰۰ کارخانه‌هاى سازندهٔ ابزار شروع به ساختن انواع پروژکتورها کردند. گرچه در ابتدا هدف آنها این نبود که از پروژکتورها در مدارس استفاده شود ولى کم‌کم این ابزار در مدارس رسوخ کردند. ابزارها قادر بودند تصاویرى را برروى پرده نمایش دهند و گاه هم‌زمان صدا را نیز با تصویر تولید مى‌کردند. از آنجا که ساختن این ابزار بیشتر هدف تجارى داشت، پس موادى که به‌وسیله این ابزار نمایش داده مى‌شدند نیز بیشتر هدف سرگرم کردن را داشتند و موارد مورد نیاز مدارس تولید نمى‌شدند. فیلم‌هایى که در مدارس نمایش داده مى‌شدند فیلم‌هاى مستندى بودند که در رابطه با نحوهٔ زندگى مردم دنیا حقایقى ارائه مى‌دادند. در این سال‌ها افراد متخصصى که با این ابزار کار مى‌کردند و در رشته موجود بودند مهندسین الکترونیک و تکنسین‌ها بودند. هیچ‌گونه تحقیقى هم در رابطه با کارآیى ابزار صورت نمى‌گرفت. بیشتر اوقات دستگاه‌ها به‌علت نداشتن سرویس به‌موقع، قطعات، یا فردى که بتواند با آنها کار کند بلااستفاده مى‌ماندند. خیلى زود مدارس پى ‌بردند که صرفاً مجهز بودن به ابزارهایى چون انواع پروژکتورها، یا ضبط‌ صوت و گرامافون نمى‌تواند پاسخگوى نیازهاى آنها و مشکل‌گشاى معضلات آموزشى باشد.

 مرحلهٔ دوم - مواد آموزشى

در این مرحله صاحبان صنایع که مى‌دیدند بازار تازه‌اى براى فروش تولیدات سخت‌افزار (ابزار) خود یافته‌اند، به‌هیچ وجه حاضر به ازدست دادن آن نبودند. پس افراد دیگر را بکار گرفته و شروع به تولید نرم‌افزارهاى (مواد) موردنیاز مدارس کردند. کلاس‌ها پر جنب‌وجوش شدند، فیلم‌بردارها و فیلم‌سازها و عکاس‌ها وارد میدان گردیدند و شروع به تولید مواد کردند. از این به بعد فیلم‌هاى مخصوص براى آموزش در مدارس ساخته شد و کتاب‌ها و نقشه‌هاى ویژهٔ کودکان منتشر گردید.

پژوهش‌هایى که در این دوره از تکامل تکنولوژى آموزشى انجام مى‌گرفت؛ دربارهٔ تأثیر رنگ بر آموزش، اندازهٔ تصویر و همچنین تأثیر مشخصات تصویر براى جلب توجه بیشتر بود. اما بزودى متوجه شدند که بیشتر اوقات تفاوت قابل ملاحظه‌اى بین آموزش سنتى و آموزشى که ازطریق ارائه مواد گران‌قیمت صورت مى‌گرفت وجود ندارد، بلکه عناصر دیگرى مثل معلم و شاگرد نیز در آموزش و یادگیرى دخالت دارند.

و ...

 

فهرست مطالب

مرحلهٔ اول - ابزار و وسایل
 مرحلهٔ دوم - مواد آموزشى
مرحلهٔ سوم - نظام‌هاى درسى
مرحلهٔ چهارم - نظام‌هاى آموزشى
مرحله پنجم - نظام‌هاى اجتماعى
پایان

 

عنوان : مراحل تکامل تکنولوژى آموزشى

فرمت : پاورپوینت

حجم : 280 کیلوبایت

تعداد صفحات : 38 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:38
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی