سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت ارزیابی آموزشی چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
23 اردیبهشت

 

شامل 50 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

یکی از مشکل ترین اقداماتی که یک معلم انجام می دهد ارزیابی است. شما به عنوان یک معلم مجبور هستید که موضوعاتی را در نظر بگیرید که قابل ارزیابی و سنجش باشند. از این طریق به میزان تلاش دانش آموزان در جهت رسیدن به موضوعات مورد نظر پی ببرید. این نوع ارزیابی علاوه بر میزان تلاش دانش آموزان، بیانگر نحوه ی رفتار معلم نیز می باشد. تفاوت زیادی بین آموزش موضوعات درسی و آموزش دانش آموزان وجود دارد.

انواع ارزیابی 

ارزیابی تکوینی 

اولین نوع ارزیابی ارزیابی تکوینی است که بسیار مفید می باشد، اما بیش تر اوقات موقع ارزیابی مورد توجه قرار نمی گیرد. این ارزیابی نوعی آزمون تشخیصی است که بیانگر میزان سطح اطلاعات دانش آموزان از مواد درسی تدریس شده برای معلم می باشد. در این نوع ارزیابی نمره دادن در نظر گرفته نشده است. این روش اطلاعات مورد نیاز معلم را در اختیارش قرار می دهد، بدون این که مشکلی برای دانش آموزان فراهم شود. دانش آموزان معتقدند که آزمون به هر صورتی برگزار گردد آزمون است و باید برای آن نمره ای در نظر گرفته شود. دانش آموزان بر این باورند که اگر وقتی برای برگزاری آزمون صرف می شود باید برای آن نمره ای در نظر گرفته شود. به خصوص آن دسته از افرادی که به خوبی از عهده ی آزمون بر می آیند، بیشتر از بقیه بر روی این موضوع پافشاری می کنند و خواهان کسب نمره می باشند. بدین طریق معلم اطلاعات مورد نیاز خود را که ار طریق ارزیابی تکوینی ارائه می گردد، به دست می آورد. وی باید هدف از اجرای این نوع آزمون را به گونه ای بیان کند که دانش آموزان قادر به درک کامل آن باشند و در جهت بهتر برگزاری این آزمون تلاش نمایند و انتظار دریافت نمره را نداشته باشند. این مسئله ممکن است باعث تغییراتی در شیوه ی عملکرد معلم و شرایط برگزاری و اجرای آزمون گردد.

برخی معتقد هستند معلم نمی تواند دانش آموزی را که در سطح علمی خود موفق می باشد، انتخاب نموده و به سطوح بالاتری که در آن هیچ گونه پیشرفت تحصیلی کسب نمی کند، انتقال دهد. دانش آموز باید در هر دوره ای یک مرحله از مراحل یادگیری را پشت سر بگذارد.

وقتی دانش آموزان آمادگی درک مطلب خاصی را ندارند این نوع آزمون به معلم تازه کار کمک می کند تا از پراکنده گویی جلوگیری نماید. و هم چنین به وی کمک می کند تا از تمرین مجدد مطالبی که دانش آموزان از قبل می دانند خودداری نماید.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
انواع ارزیابی
ارزیابی تکوینی
فواید به کار گیری آزمون های تشخیصی چیست؟
ارزیابی پایانی
نکات درباره ارزیابی  آموزشی 
پایان

 

عنوان : ارزیابی آموزشی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 624 کیلوبایت

تعداد صفحات : 50 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:50
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی