سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نقش نظارت و راهنمایی در بهبود یادگیری در مدارس

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 52 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

نظارت و راهنمایی 

فرآیندی است كه باعث می‌شود تا عوامل مختلفی كه در كار آموزش مؤثر است برای بهبود مؤثر یادگیری و همچنین كمك لازم به كارآمد شدنِ معلمان آگاهانه به كار گرفته شود .
نظارت و راهنمایی آموزشی ، كلیه‌ی كوشش‌های مسوولانِ برگزیده‌ی مدرسه در راستای فراهم آوردن زمینه‌ی رهبری برای معلمان و سایر كاركنان در جهت اصلاح و بهبود امر تدریس است كه متضمن تشویق ، رشد و پیشرفت حرفه‌ای ، انتخاب و تجدیدنظرهدف‌های‌آموزشی ، مواد و ابزارهای‌آموزشی ،‌ تدریس و ارزشیابی از تدریس است .
همه جامعه‌ها به دنبال بهترین ، مؤثرترین و كارآمدترین شیوه‌ها برای پاسخ‌گویی به نیازهای روزافزون دانش‌آموزان و جامعه‌ی خود می‌باشند .
یكی از بهترین روش‌ها برای ایجاد و نگه‌داشت یك سیستم آموزشی خوب ، تربیت كادر آگاه و متخصص به منظور رهبری سیستم آموزشی است .
در میان گروه رهبران آموزشی ، راهنمای تعلیماتی (آموزشی) از اهمیت به سزایی برخوردار است .
راهنمای تعلیماتی (آموزشی)
نظارت و راهنمایی ، یك فرآیند آموزشی است كه در آن فردی كه دارای علم و مهارت بیشتری می‌باشد ، مسوولیت تربیت و آموزش فرد دیگری را به عهده دارد كه كمتر دارای این عناصر می‌باشد .
               در جامعه‌های پیشرفته ؛ مدیران و رهبران آموزش و پرورش ، متخصصان تعلیم و تربیت ، برنامه‌ریزان آموزشی ، محققان تربیتی ، معلمان و راهنمایان آموزشی از كسانی هستند كه در ایجاد یا هماهنگی تغییرات و تحولات ، وظایفی را به عهده دارند . وظیفه‌ی این افراد ایجاد تغییرات و اصلاحات در برنامه‌های آموزشی و انطباق این برنامه‌ها با نیازها و انتظارات دانش‌آموزان و جامعه و هماهنگی آموزش و پرورش با جامعه است . در این میان راهنمایان آموزشی وظایف حساس و مهمی را در چارچوب‌های معینی در آموزش و پرورش به عهده دارند .
وظیفه‌ی اصلی نظارت و راهنمایی تعلیماتی (آموزشی) اصلاح و بهبود وضع آموزشی است .
مسوولیت نظارت و راهنمایی آموزشی در آموزش و پرورش به افراد متخصصی واگذار می‌شود كه با صرف وقت و تلاش فراوان این كار را انجام می‌دهند ، اما نیل به هدف‌های آموزش و پرورش مستلزم همكاری گروه كثیری از متخصصان است كه بدون وجود آنان تحقق هدف‌ها بعید به نظر می‌رسد ، نظارت و راهنماییِ آموزشی یكی از این تخصص‌هاست كه به طور اخص ، افراد معینی در نظام آموزشی هر كشور راهنمایان آموزشی نامیده می‌شوند .

و ...

 

فهرست مطالب

نظارت و راهنمایی
راهنمای تعلیماتی (آموزشی)
راهنمای آموزشی كیست ؟
خصوصیاتِ شخصی :
مقایسه دو روش :
روشِ اثربخش
روشی دیگر :
وظایف راهنمایان تعلیماتی (آموزشی)
پایان

 

عنوان : نقش نظارت و راهنمایی در بهبود یادگیری در مدارس

فرمت : پاورپوینت

حجم : 380 کیلوبایت

تعداد صفحات : 52 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:52
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی