سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت بیماریهای لیستریوز، تب مالت و تب خونریزی دهنده كریمه – كنگو در دام و راه مقابله با آنها

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
23 اردیبهشت


بروسلوز به عنوان یکی از مهمترین بیماریهای مشترک انسان و دام محسوب می گردد. عوامل شناخته شده بیماری ، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلامیازند.
این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام ، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی و از دست رفتن ارزشهای اقتصادی دامهای مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت ،بیماری‌ تب‌ مالت‌ یا بروسلوز كه‌ در حیوانات ‌به‌ نام‌ سقط جنین‌ واگیر مرسوم‌ است‌،یكی‌ از بیماریهای‌ عفونی‌ قابل‌ انتقال‌بین‌ انسان‌ و حیوان‌ می‌باشد و با نام‌های‌دیگری‌ نظیر: تب‌ مواج‌، تب‌ دیوانه‌ وتب‌ مدیترانه‌ای‌ نیز نامیده‌ می‌شود. این‌ بیماری‌ در تمام‌ فصول‌ سال‌وجود دارد، اما در بهار و پاییز یعنی‌زمان‌ زایش‌ و شیردهی‌ دام‌ها بیشتردیده‌ می‌شود.
كنه ها بعنوان ناقلین و حتی مخزن مخزن ویروس CCHF شناخته می شوند، به گونه ای كه توزیع جغرافیائی ویروس بخوبی با توزیع كنه ها  بخصوص كنه های جنس هیالوما انطباق دارد. بدین سان كه در متجاوز از 17 درصد كره زمین در قاره های افریقا، آسیا، خاورمیانه و اروپای شرقی تا مرز فرانسه ویروس گسترش دارد. در فصول فراوانی كنه ها و همچنین افزایش جمعیت مهره دارانی كه مخزن و تقویت كننده بالقوه ویروس می باشند موارد بیماری افزایش می یابد .
 
 -ترانس اوواریال ( انتقال ویروس از كنه های ماده آلوده به نوزادان از طریق تخم ها ) یا انتقال عمودی نسل به نسل ، ترانس استادیال ( انتقال ویروس از لارو به نوچه واز نوچه به بالغ ) و بالاخره انتقال آمیزشی ( انتقال ویروس از كنه های نر به ماده و بالعكس ) مشخص كننده مكانیسمی است كه در بقاء گردش ویروس در طبیعت سهیم می باشند. كنه ای كه برای یك بار آلوده شد در سراسر مراحل سیر تكاملی و زندگی خود آلوده باقی می ماند .

 


دامپزشکی
قيمت فايل:7000 تومان
تعداد اسلايدها:90
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی