سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت زندگی نامه آنتونیو داماسیو

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
8 تیر

 

شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

آنتونیو داماسیو (Antonio Damasio)،  متخصص علوم اعصاب و نورولوژیست آمریکایی پرتغالی است که در ۲۵ فوریه ۱۹۴۴ در لیسبون متولد شده. وی هم اکنون استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است و رئیس موسسه مغز و خلاقیت را نیز بر عهده دارد. همچنین وی حدود ۳۰ سال است که ریاست دپارتمان نورولوژی دانشگاه آیووا آمریکا را بر عهده دارد.

او قطورترین پرونده های آسیب های مغزی را در اختیار دارد و به کمک آن کوشیده پرده از راز عملکرد احساسات بردارد. او اخیراً توانست مفهوم جدیدی از «احساسات» و «هیجانات» را تعریف کند. بر اساس تعریف داماسیو، هیجانات پاسخ های طبیعی بدن به رویدادهای بیرونی هستند و احساسات، تنها پس از آنکه بدن رفلکس خود را نشان داد، در مغز انسان شکل می گیرند. در واقع مغز به صورت پیوسته از بخشهای مختلف بدن سیگنال می گیرد. مغز از تغییرات به وجود آمده در بخشهای مختلف بدن، نتیجه می گیرد که «هیجان» به وجود آمده و به این طریق «احساس» شکل می گیرد. به تعبیر داماسیو هیجان پاسخ فیزیولوژیک بدن و احساس برداشت مغز از این پاسخ است.

 

پژوهش های داماسیو در نوروساینس نشان داده است که هیجان ها نقشی اساسی در شناخت اجتماعی و تصمیم گیری ایفا می کنند. آثار او تاثیری جدی بر فهم دانشمندان از سیستم عصبی بر جای گذاشته است که بر سه مفهم حافظه، زبان و آگاهی تاکید می کند. داماسیو علاقمند به بررسی و پژوهش پیرامون داده های نوروبیولوژی است و تئوری خود را پیرامون ارتباط میان هیجان ها، عقلانیت انسان و بیولوژی بنیادین مطرح کرده است. وی فرضیه نشانه های جسمانی (somatic marker hypothesis) را مطرح کرده است که نشان می دهد چگونه هیجان ها و پایه های بیولوژی آن در تصمیم گیری (هم بصورت مثبت و منفی و اغلب ناآگاهانه) درگیر هستند. هیجان ها چارچوبی برای شناخت اجتماعی فراهم می کنند و برای پردازش خود که آگاهی را تقویت می کنند، ضروری هستند.

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه
کتاب اشتباه دکارت
تحقیقات و مطالعات داماسیو
در جستجوی اسپینوزا
نواحی همگرایی
پایان

 

عنوان : زندگی نامه آنتونیو داماسیو

فرمت : پاورپوینت

حجم : 596 کیلوبایت

تعداد صفحات : 48 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:48
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی