سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت زندگی نامه سر فرانسیس گالتون

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 50 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

سر فرانسیس گالتون (Sir Francis Galton)‏ ‏مخترع، جغرافی دان،هواشناس، جستجوگر مناطق حاره‌ای، از پیشگامان علم ژنتیک، تغییرات ژنتیکی جامعه، علم سنجش گرما و خاصیت بخار آب در هوا، دانشمند جامع العلوم ملکه ویکتوریا، درشاخه کاری آنتروپی است و دانشمند مردم شناس و آمار دان انگلیسی. وی در سال ۱۹۰۹ به مقام سلحشوری و دلاوری ترفیع یافت و لقب ســر به او داده شد. گالتون از هوش بسیاری بهره مند بود و ۳۴۰ مقاله و کتاب، در تمام طول عمر خود ارائه داد. او همچنین مفهموم همبستگی و گسترش همه جانبهٔ رگرسیون حول میانگین ارائه کرد. گالتون، کاشف انحصاری بودن اثر انگشت افراد و بینانگذار نخستین سیستم طبقه بندی آثار انگشت محسوب می‌شود وی اعلام کرد که شانس شبیه بودن دو اثر انگشت ۱ به ۶۴ میلیارد است!

زندگینامه

در روز ۱۶ فوریه سال ۱۸۲۲ در شهر بیرمنگام انگلیس دیده بر جهان گشود وی کوچکترین فرزند، از نُه فرزند خانواده بود. پدرش بانکدار موفقی بود که خانواده ثروتمند و دارای مقام برجسته اجتماعی او اشخاص مهم در همه زمینه‌ها عمده نفوذ دولت، کلیسا و ارتش را شامل می‌شد.

گالتون در ۱۶ سالگی، با اصرار پدرش، تحصیل پزشکی را در بیمارستان عمومی بیرمنگام شروع کرد. او به عنوان کارآموز برای پزشکان کار می‌کرد؛ قرص‌ها را توزیع می‌کرد، کتاب‌های پزشکی را مطالعه می‌کرد، شکسته بندی می‌کرد، انگشتان را قطع می‌کرد، دندان می‌کشید، به کودکان واکسن می‌زد، با خواندن آثار کلاسیک خود را سرگرم می‌ساخت. اما، روی هم رفته تجربه خوشایندی نبود و تنها فشار مداوم پدرش او را در آنجا نگه می‌داشت.

یک حادثه در اثنای این کارآموزی پزشکی کنجکاوی ذهنی گالتون را نشان می‌دهد. گالتون می‌خواست تأثیر داروهای گوناگون در داروخانه را یاد بگیرد، لذا شروع کرد به خوردن دوز اندکی از هر دارو و یادداشت کردن واکنش خود، این کار را به شیوه‌ای نظام یافته با داروهایی شروع کرد که زیر حرف «A» قرار داشتند.این ماجراجویی علمی به حرف «C» یعنی خوردن روغن کرچک هندی، اسهال آور قوی، پایان یافت.

گالتون پس از یکسال خدمت در بیمارستان، تحصیلات پزشکی خود را در کینگز کالج لندن ادامه داد. یکسال بعد نقشه‌اش عوض شد و در ترینیتی کالج دانشگاه کمبریج ثبت نام کرد و در آنجا با مجسمه نیم‌تنه‌ای از اسحاق نیوتن در مقابل بخاری دیواریش علاقه خود را به ریاضیات دنبال کرد. اگرچه آشفتگی‌های ذهنی شدید در کار او وقفه ایجاد کردند، سرانجام توانست درجه دکترای خود را بگیرد. دوباره به تحصیل پزشکی، که حالا به نحو شدید از آن متنفر بود، برگشت، تا اینکه مرگ پدر، او را از این حرفه خلاص کرد! وی در روز ۱۷ ژانویه سال ۱۹۱۱ در سن ۸۸ سالگی دیده بر جهان بست.

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه
زندگینامه
فعالیت‌های علمی
مسافرت و کاوشگری
کاوش در روانشناسی و نبوغ ارثی
پایان

 

عنوان : زندگی نامه سر فرانسیس گالتون

فرمت : پاورپوینت

حجم : 384 کیلوبایت

تعداد صفحات : 50 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:50
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی