سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت زندگی نامه جان بی واتسون

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
8 تیر

 

شامل 55 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

واتسون در مزرعه‌ای نزدیك گرین ویل، در كارولینای جنوبی به دنیا آمد و آموزش اولیه او در مدرسه‌ای یك اتاقه صورت گرفت. مادر واتسون، درست برخلاف پدرش، شدیداً مذهبی بود. پدر واتسون به خشونت تمایل داشت و رابطه‌هایی خارج از روابط زناشویی برقرار می‌كرد.

وقتی كه واتسون سیزده ساله شد، پدرش با زن دیگری فرار كرد و هرگز بازنگشت.

واتسون تمام عمر از او متنفر بود. در سال‌های نوجوانی و جوانی، واتسون به عنوان یك بزهكار توصیف شده بود. او خود را تنبل و نافرمان توصیف می‌كرد و هرگز نمره‌ای بیشتر از آنچه برای قبول شدن لازم بود نمی گرفت. معلمانش او را به عنوان فردی تنبل، چون و چرا كن و گاه غیرقابل كنترل به یاد می‌آوردند. او با دیگران دعوا می‌كرد و دو بار دستگیر شد كه یكبار آن به علت تیراندازی در محدوده شهر بود. با وجود این در 16 سالگی در دانشگاه فورمن،  درگرین ویل ثبت‌نام كرد و مصمم بود كه كشیش شود، چیزی كه سال‌‌ها به مادرش قول داده بود. او فلسفه، ریاضیات، لاتین و یونانی را مطالعه كرد و انتظار می‌رفت كه در سال 1899 فارغ‌التحصیل و در پاییز بعد به مدرسه علوم دینی پرینستن وارد شود.

 یكی دیگر از استادان واتسون در دانشگاه فورمن او را به عنوان یك غریبه سازشكار و «دانشجویی باهوش اما قدری تنبل و گستاخ ـ سنگین وزن اما خوش‌قیافه ـ كه خود را بیش از حد خوب می‌پنداشت و به عقاید خود بیش از مردم علاقه‌مند بود»

واتسون یكسال دیگر در فورمن باقی ماند و درجه كارشناسی ارشد خود را در 1900 دریافت نمود، اما در همان سال مادرش فوت كرد و او از سوگند كشیش شدنش آزاد شد. به جای حضور در مدرسه علوم دینی پرینستن، به دانشگاه شیكاگو رفت. در این زمان او جوانی جاه‌طلب، بی‌نهایت در مورد منزلت اجتماعی هشیار، مشتاق اثرگذاری خود بر جهان، كاملاً نامطمئن در مورد انتخاب حرفه و دارای احساس ناامنی در مورد نداشتن ابزار پیشرفت اجتماعی بود.

او شیكاگو را انتخاب كرده بود تا در رشته فلسفه زیر نظر جان دیویی ادامه تحصیل بدهد، اما پس از مدتی دیویی را غیرقابل درك یافت. و بدین ترتیب اشتیاق او برای فلسفه از بین رفت.

واتسون از طریق كارهای آنجل، روانشناس كاركردگرا به روانشناسی علاقه‌مند شد، او همچنین فیزیولوژی و بیولوژی را زیر نظر ژاك لوئب، كه او را با مفهوم مكانیسم آشنا كرد، مطالعه نمود. واتسون در چند شغل كاركرد ـ او در یك شبانه‌روزی پیشخدمتی كرد، از موش‌‌ها مواظبت نمود و به عنوان كمك نظافتچی خدمت كرد (گردگیری میز آنجل نیز جزء وظایف او بود). در پایان دوره تحصیلات عالی‌اش دوره‌ای از حملات اضطرابی شدید را تجربه كرد و برای مدتی بدون روشن بودن چراغ در اتاقش نمی‌توانست به خواب رود.

در 1903 درجه دكترای خود را دریافت كرد و جوان‌ترین كسی بود كه از دانشگاه شیكاگو دكترا گرفته بود. در همان سال واتسون با مری آیكز، دانشجوی 19 ساله‌ای از یك خانواده سرشناس از نظر اقتصادی و سیاسی ازدواج كرد. این زن جوان در یكی از ورقه‌های امتحانی خود شعر طولانی عاشقانه‌ای برای واتسون نوشته بود. معلوم نیست چه نمره‌ای از آن امتحان گرفت, اما واتسون را به دست آورد.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

موضوع رفتارگرایی از دیدگاه واتسون

برخورد واتسون با موضوعات سنتی علم روان شناسی

غریزه در دیدگاه واتسون

هیجانها در دیدگاه واتسون

یادگیری هیجان‌ها

تفکر از دیدگاه واتسون

روش های عینی پژوهش واتسون

ارتباط بین زندگی نامه واتسون و نظریه اش

دستاوردها و جوایز 
پایان

 

 

عنوان : زندگی نامه جان بی واتسون 

فرمت : پاورپوینت

حجم : 456 کیلوبایت

تعداد صفحات : 55 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:55
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی