سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت اسناد و خطاهای اسنادی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
8 تیر

 

شامل 47 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

اکثر اوقات ما نمی خواهیم بدانیم چگونه افراد بگونه ای خاص عمل می کنند بلکه میخواهیم به این نکته پی ببریم که چرا این گونه عمل می کنند. فرایندی که طی آن این گونه اطلاعات را جستجو می کنیم اسناد نام دارد. به بیان دیگر  اسناد اشاره بر تلاش ما برای فهم دلائلی که در پشت رفتار دیگران وجود دارد اشاره می کند و در برخی موارد دلائل رفتار خودمان را هم مورد بررسی قرار می دهد.

چون اسناد مقوله پیچیده­ای مرکبی است تئوری های زیادی در باب آن مطرح شده است که بر دو دیدگاه کلاسیک تاکید شده است.

1-استنباط متناظر  (correspondent inference) : طبق تئوری jonsen و Davis ما کوشش می کنیم ویژگی های درونی دیگران را از جنبه های رفتاری آنها استنباط کنیم بویژه رفتارهایی که آزادانه انتخاب شده اند رفتارهایی که تاثیرات منحصر به فرد و غیر متداول دارند و نیز رفتارهایی social desirability که پسندیدگی اجتماعی کمتری دارند. اگر این سه شرط وجود داشته باشند علت رفتار را به عوامل درونی نسبت می­دهیم.

2- تئوری اسناد علی کلی (Kelley) می باشد که بر این سوال متمرکز است که رفتار دیگران علت درونی دارد یا بیرونی است یا ترکیبی از هر دو؟ برای پاسخ به این سوال ما اطلاعاتی را در نظر می گیریم که مربوط به توافق همسانی و تمایز است.

 

طبق تئوری کلی احتمال زیادی وجود دارد که رفتار دیگران را به علت های درونی  نسبت دهیم. در موقعیت هایی که توافق و تمایز پایین اما همسانی بالا باشد. در مقابل به احتمال زیاد رفتار دیگران را به علت های بیرونی نسبت می دهیم و وقتی توافق و تمایز و همسانی بالا باشد. در انتها رفتار دیگران را به ترکیبی از علت های درونی یا بیرونی  نسبت می دهیم اگر توافق پایین اما تمایز و همسانی بالا باشند.

 

تخفیف و تشدید:

وقتی دو یا تعداد بیشتری علل بالقوه در رفتار فرد وجود داشته باشد، اهمیت هر یک از آنها را کم جلوه می دهد. این مقوله اثر تخفیف نامیده می شود.

وقتی یک علت که رفتار را آسان می کنند و علتی دیگر که وقوع رفتار را دشوار میکند هر دو با هم وجود داشته باشند و با این وجود باز هم رفتار رخ دهد ما برای عوامل آسانی ساز وزن بیشتری قائل می شویم. این اثر با نام تشدید شناخته می شود.

اگر در دوره طولانی نتوانیم فردی را مورد بررسی قرار بدهیم و تنها در یک برخورد بخواهیم راجع به دیگران قضاوت کنیم اثر تخفیف یا تشدید رخ می­دهد. به عنوان مثال یک نروز صبح رئس به سمت شما می­آید و به شما می­گوید که کارت را به خوبی انجام داده ای و از تو ممنونم و خوشحالم که برای من کار می­کنی پس از رفتن رئیس هم همه به شما تبریک می گویند. این گونه شما در ابتدای صبح حس خوشایندی دارید. اما هنگام ناهار رئیس شما می خواهد به اتاقش بروید و از شما در این باره سوال می پرسد که آیا با انجام کار بیشتر و مشکل  تر موافقت می کنید  یا نه؟

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه

استنباط متناظر  

تئوری اسناد علی کلی

تخفیف و تشدید

خطاهای اسنادی

سوگیری ما – آنها 

سوگیری متناظر

اثر بازیگر- مشاهده­گر

سوگیری خدمت به خود

ابعاد دیگر اسناد علی

کاربردهای تئوری اسناد

اسناد و افسردگی

اسناد و پیش داوری

پایان

 

عنوان : اسناد و خطاهای اسنادی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 436 کیلوبایت

تعداد صفحات : 47 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:47
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی