سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت احساس خود ارزشمندی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
8 تیر

 

شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

زندگی با مشکلات گوناگون آن چنان ما را گرفتار کرده است که هر چه بیشتر تلاش می‏ کنیم کمتر به هدف می ‏رسیم. دائما احساس می‏ کنیم گم شده ‏ای داریم. آن قدر در روزمرگی‏ ها غرق شده ‏ایم که از همه چیز و همه کس غافل مانده ‏ایم. نمی ‏دانیم کیستیم، کجاییم و چه می‏ خواهیم. بسیاری را می‏ بینیم که به شدت افسرده‏ اند و در زندگی کمتر احساس شادی می کنند. این‏ها کسانی‏ اند که به خود، دیگران و محیطی که در آن زندگی می‏ کنند بی‏ توجه ‏اند.

باید پذیرفت که این دست کشیدن از خود، موجب بروز مسائل زیادی برای فرد و اطرافیانش می‏ شود. در درجه اول احساس بی کفایتی و بی‏ لیاقتی می‏ کند. پدید آمدن این زمینه عاطفی سبب می شود که فرد جریان فکری خود را به کار نیندازد و هیچ‏گاه خود را برای فهم، درک و عمل آماده نبیند. چنین انسانی در شناخت توانایی‏ ها و نقاط ضعف و قوت خود آگاهی ناقص‏ تری دارد، لذا در تنظیم اعمال و رفتار خویش ناموفق‏تر است و از فعالیت‏ های مثبت امتناع می‏ ورزد و در نتیجه دچار یاس و افسردگی می‏ شود .

برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی باید یاد بگیریم از خود، خوب مراقبت کنیم تا سالم ‏تر، شادتر و خوشبخت‏ تر باشیم. در نتیجه این مراقبت، بهتر کار خواهیم کرد و توانایی بیشتری از خود نشان خواهیم داد. فردی خواهیم شد با عزت نفس بالا که خود را خوب می‏ شناسد، بر خصوصیات مثبت، توانایی‏ ها، زیبایی‏ ها و استعدادهای خاص خود آگاه است و به آن ارج می‏ گذارد و از بودن آن‏ها احساس خوشحالی و رضایت می‏ کند و به طور واقع بینانه محدودیت‏ ها، کاستی‏ ها و ناتوانی‏ های خود را می‏ بیند و نه تنها از آن‏ها شرمنده نیست، بلکه قسمتی از خود می‏ داند.

رسیدن به احساس خود ارزشمندی‏ بهترین و ساده ‏ترین راه رسیدن به دیگر لذت‏ های حقیقی است . احساس خود ارزشمندی‏ یا عزت نفس یکی از نیازهای مهم روحی و روانی انسان است که در همه به طور فطری وجود دارد و با جهت‏ گیری صحیح موجب رشد و کمال او می‏ شود. انسان با داشتن این احساس است که لذت و شادمانی زندگی را تجربه می کند و از توانایی‏ هایی که به او عطا شده به صورت فعال استفاده می کند.

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه
اهمیت احساس خود ارزشمندی
تشخیص احساس خود ارزشمندی
عواملی که باعث تضعیف احساس ارزشمندی می شوند
مراحل افزایش و تقویت احساس ارزشمندی تاثیرات احساس ارزشمندی
تقویت احساس خود ارزشمندی
چگونه مراقب خود باشیم؟
پایان

 

عنوان : احساس خود ارزشمندی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 776 کیلوبایت

تعداد صفحات : 48 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:48
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی