سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت آزادی از دید رولو مِی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 24 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

رولو مِی (۱۹۶۷) آزادی را ابتدا به این صورت تعریف کرد: «آزادی قابلیت انسان برای دانستن این موضوع است که او موجودی تعیین شده است».

کلمه «تعیین شده» در این تعریف با آنچه مِی بعدها سرنوشت نامید، مترادف است. بنابراین از آگاهی سرنوشت فرد حاصل می شود؛ آگاهی از اینکه امکان مرگ در هر لحظه وجود دارد، از اینکه فرد مرد یا زن است، از اینکه او ضعفهای فطری دارد، از اینکه تجربیات اوایل کودکی او را به سمت الگوهای رفتار خاصی سوق می دهند.

آزادی امکان تغییر کردن است، گو اینکه امکان دارد فرد نداند که این تغییرات چه می توانند باشند. آزادی «مستلزم قادر بودن در پروزش دادن احتمالات مختلف در ذهن است، هر چند فعلا معلوم نباشد که فرذ به چه صورتی باید عمل کند.».

این وضعیت اغلب به افزایش اضطراب منجر می شود، اما این اضطراب بهنجار است، نوعی که افراد سالم از آن استقبال می کنند و می توانند آن را کنترل نمایند.

مِی (۱۹۸۱) دو نوع آزادی را مشخص کرد: آزادیِ عمل و آزادیِ بودن. اولی آزادیِ وجودی، دومی آزادیِ اساسی نامیده می شود.

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه

انواع آزادی

آزادیِ وجودی

آزادیِ اساسی

پایان

 

عنوان : آزادی از دید رولو مِی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 932 کیلوبایت

تعداد صفحات : 24 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7500 تومان
تعداد اسلايدها:24
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی