سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نیروگذاری روانی و نیروگذاری بازداشتی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر

 

شامل 24 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 


تئوری محرک های فروید
سیگموند فروید در این تئوری روانکاوی شخصیت عنوان می کند که انرژی روحی-روانی توسط شهوت جنسی تولید می شود. اما این انرژی روانی چطور استفاده می شود؟ طبق نظریات فروید، این انرژی از طریق وسایل بیولوژیکی که محرک ها نامیده می شوند، آزاد می شود. یک محرک دو قسمت دارد: یک نیاز بیولوژیکی و یک نیاز روانی. برای مثال، گرسنگی منجر به دو نیاز جسمی برای غذا و روانی برای خوردن می شود.

این دو  نیرو در کنار هم برای تشکیل محرکی به غذاخوردن درمواقع نیاز کار میکنند. فروید عقیده داشت که انسانها مداوماً انرژی روانی تولید می کنند اما فقط یک میزان مشخص از آن برای مصرف در هر زمان در دسترس است. سپس این انرژی روانی توسط سه مولفه شخصیت مصرف می شود: نفس، ضمیر و وجدان. نفس اولین محلی است که کلیه این انرژی های روانی را می توان یافت. نفس مسئول برآورده کردن نیازها و امیال ابتدایی انسان با فرایندهای اولیه می باشد. این انرژی سرانجام به قسمت های والاتر شخصیت که ضمیر و وجدان هستند منتقل می شود.

و ...

 

فهرست مطالب

تئوری محرک های فروید

نیروگذاری روانی

نیروگذاری بازداشتی

پایان

 

عنوان : نیروگذاری روانی و نیروگذاری بازداشتی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1 مگابایت

تعداد صفحات : 24 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7500 تومان
تعداد اسلايدها:24
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی