سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت التهاب لگن در زنان

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر


 
التهاب لگن در زنان
بیماری التهاب لگن یک بیماری حاد است که بر اثر ورود میکروب از دستگاه تناسلی زنان به قسمت‌های فوقانی، بدون ارتباط به بارداری یا جراحی رخ می‌دهد. بیماری التهابی لگن شامل عفونت رحم، عفونت تخمدان، لوله‌های رحمی (لوله فالوپ) و کلیه ارگان‌های تولید مثلی می‌باشد.
ابتلا به این عفونت اغلب در زنان جوان تر از 25 سال رخ می‌دهد و به ندرت پیش از اولین قاعدگی، در حین بارداری یا پس از یائسگی بروز می‌کند.اگر بیماری التهابی لگن درمان نشده باقی بماند، بیمار در معرض خطر ناباروری، بارداری خارج رحمی، زخم شدن و درد مزمن لگن قرار می‌گیرد.
بیماری التهابی لگن یکی از علل شایع ناباروری در خانمها است. چون این بیماری علائم غیر اختصاصی دارد، بسیاری از خانمها به آن اهمیت نمی دهند و وقتی متوجه وجود این بیماری در خود می شوند که بعلت نازائی به پزشک مراجعه می کنند. هدف از توضیح این بیماری مهم از این بابت است که زوجهای زیادی بعلت ناباروری به بنده مراجعه می کنند که پس از بررسی مشخص می شود که علت ناباروری بیماری التهابی لگن می باشد که اگر به موقع درمان می شد، خانم هیچوقت دچار ناباروری نمی گردید. اطلاع از این بیماری حتی مابین طبقه تحصیل کرده خیلی اندک است. امیدوارم این نوشتار هر چند اندک، سبب افزایش آگاهی خانمهای محترم و اقدام به موقع برای درمان باشد. متاسفانه در جامعه ما عواقب ناباروری برای خانمها زیاد است و از سرزنش اطرافیان، توهین و تحقیر شروع شده و به طلاق می انجامد.

 

فهرست :
التهاب لگن در زنان
بیماری التهابی لگن چیست؟
خانمها چگونه مبتلا به بیماری التهابی لگن می شوند؟
علل بیماری التهاب لگن
علایم بیماری
علائم و نشانه های بیماری التهابی لگن کدامها هستند؟
عوامل خطر
عوارض بیماری التهابی لگن کدامها هستند؟
عوارض
چگونه می توان بیماری التهابی لگن را تشخیص داد؟
تشخیص
پیشگیری
رژیم غذایی
درمان
درمان بیماری التهابی لگن چیست؟
درمان خانگی


پزشکی
قيمت فايل:7500 تومان
تعداد اسلايدها:28
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی