سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت کیست تخمدان

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر

 
کیست تخمدان بیماری است که از تشکیل یک یا چند کیست غیر طبیعی در تخمدان بوجود می‌آید. این کیست‌ها که حاوی مایع هستند، درون تخمدان یا روی آن رشد می‌کنند. این بیماری به انواع مختلفی دسته بندی می‌شود و شایع‌ترین آن کیست‌های فولیکولی است که در یکی از فولیکول‌های تولید کننده تخمک ایجاد می‌شود و تمام زنان در مقاطعی از زندگی به کیست‌های فولیکولار مبتلا می‌شوند. اندازه کیست‌های فولیکولی معمولاً بالای ۳ سانتی‌متر است و نباید با فولیکول تخمک که در زمان تخمک‌گذاری گاهی حتی به اندازه ۲۵ میلی‌متر می‌رسد، اشتباه گرفته شوند.
بیشتر این کیست‌ها خودبه خود یا با مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری ظرف ۶ تا ۸ هفته از بین می‌روند و اغلب موجب بروز مشکل نمی‌شوند. شایع‌ترین توده‌های تخمدان که در سنین ۲۲ تا ۴۵ سالی بروز می‌کنند، توده‌های کیستیک هستند. به طور کلی حدود۸۰ تا ۸۵ درصد این توده‌ها خوش خیم هستند و باعث بروز سرطان نمی‌شوند.
شاید شما هم با خانمهای متعددی رو به رو شده باشید كه از اختلالات دوره ماهانه شكایت دارند و نمی دانند چه کاری انجام دهند و البته در این میان حتی برخی از دختران به دلیل بی اطلاعی از اهمیت موضوع آن را با مادرشان نیز در میان نمی گذارند تا چه برسد به مراجعه به پزشك متخصص.
بعضی دیگر از خانمها هم از وجود موهای زائد صورت ناراحتند و نمی دانند برای رفع این مشكل چه باید بكنند؟ برخی به پزشك مراجعه می كنند و برایشان تشخیص كیست تخمدان داده می شود كه آنها پیش از دیگران نگرانند ولی باز هم درباره مشكلشان حرفی نمی زنند و چیزی نمی پرسند و...

 

فهرست :
کیست تخمدان چیست
نحوه عمل جراحی کیست تخمدان
به این نکات و هشدارها توجه کنید
علل ایجاد کیست های تخمدان15
چه عواملی باعث بروز كیست تخمدان می شود؟
علایم کیست تخمدان چیست؟  20
تشخیص کیست تخمدانی
آیا کیست های تخمدانی خطرناک هستند؟
روند درمان کیست های تخمدان
کیست تخمدان در یک نگاه
چه عواملی باعث بروز كیست تخمدان می شود؟
كیست تخمدان چند نوع است؟ آیا همه كیست ها خطرناكند؟
معمولاً بیمارانی كه كیست تخمدان دارند،با دارو درمان می شوند؟
چه كیست هایی به جراحی نیاز دارند؟
كیست تخمدان معمولاً چه علایمی ایجاد می كند؟
آیا این كیست ها قابل پیشگیری هستند؟
معمولاً دختر خانمهایی كه كیست تخمدان دارند،از اینكه در آینده بار دار نشوند،نگران هستند، آیا كیست تخمدان مانع بارداری می شود؟
آیا دختر خانمهایی كه به منظور درمان كیست تخمدان از قرصهای ضدبارداری استفاده می كنند،برای بارداری در آینده با مشكلی برخورد نخواهند كرد؟
كسانی كه كیست تخمدان دارند و تحت درمان هستند، چه نكاتی را باید رعایت كنند؟
اصولاً خانمها برای اطلاع از وضعیت سلامت خود هر چند وقت یكبار باید به متخصص زنان مراجعه كنند؟
انواع کیست تخمدان
علت بروز کیست تخمدان چیست؟
راه‌های پیشگیری از کیست تخمدان
را‌ه‌های درمان کیست تخمدان
فعالیت ورزشی و رژیم غذایی مناسب برای کیست تخمدان

 


پزشکی
قيمت فايل:9500 تومان
تعداد اسلايدها:62
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی