سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت اختلال دیس ‏تایمی یا افسرده خویی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر

 

شامل 66 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

طبق متن بازبینی شده چهارمین ویرایش کتابچه تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-IV-TR) معمول‏ترین خصایص این اختلال عبارت است از وجود خلق افسرده در بیشتر اوقات روز و در بیشتر روزها. افسرده‏خویی با احساس بی‏کفایتی، احساس گناه، تحریک‏پذیری، و خشم؛ انزوا از جامعه؛ از دست دادن علایق؛ و بی‏فعالیتی و فقدان بهره‏وری همراه است. اصطلاح «دیس‏تایمی» که به معنای کج‏خلقی است در 1980 وضع شد.

تا پیش از 1980 اکثر بیمارانی را که امروزه دچار اختلال دیس‏تایمی می‏دانند، دچار روان‏نژندی افسردگی می‏دانستند که گاه افسردگی روان‏نژندانه نیز خوانده می‏شد.

وجه افتراق اختلال دیس‏تایمی از اختلال افسردگی اساسی این است که بیماران مبتلا به اختلال دیس‏تایمی از این شکایت دارند که همیشه افسرده بوده‏اند. بنابراین اکثر موارد این اختلال شروع زودرسی دارند و در دوران کودکی یا نوجوانی شروع می‏شوند و وقتی بیماران به سنین 20 تا 30 سالگی می‏رسند حتماً اختلالشان شروع شده است.

یک گونه فرعی از این اختلال که شیوع دیررسی دارد و بسیار کمتر شایع است و از نظر بالینی به خوبی مشخص نشده است، در میان افراد میانسال و سالمندان شناسایی شده است، ولی شناسایی این گونه عمدتاً مبتنی بر مطالعات اپیدمیولوژیک در اجتماع بوده است.

دیس‏تایمی (افسرده‏خویی) می‏تواند به صورت عارضه ثانویه سایر اختلالات روانپزشکی بروز کند، ولی مفهوم محوری و اساسی اختلال دیس‏تایمی، یک اختلال عاطفی فرعی (subaffective) یا اختلال افسردگی تحت بالینی است که مشخصات آن عبارتند از:

 

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه

همه‏گیرشناسی

سبب‏شناسی

ملاک‏های تشخیصی DSM-IV-TR در مورد اختلال دیس‏تایمی

تشخیص و خصایص بالینی

ملاک‏های پژوهشی جایگزین «ب» در DSM-IV-TR برای اختلال دیس‏تایمی

ویژگی‏ها، امتیازات، و استعدادهای مربوط به مزاج‏های افسرده و هیپرتایمیک

تشخیص افتراقی

سیر و پیش‏آگهی

درمان

پایان

 

عنوان : اختلال دیس ‏تایمی یا افسرده خویی

فرمت : پاورپوینت

حجم :  1.23 مگابایت

تعداد صفحات : 66 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:66
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی