سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه سائق یا غریزه

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر

 

شامل 30 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه 

از دیدگاه فروید غریزه (instinct) چهار خصوصیت اصلی دارد: منبع, نیروی محرک, هدف و ابژه. منبع به آن  قسمت از بدن اطلاق می شود که غرایز از آنجا برمی خیزند.

نیروی محرک میزان نیرو یا شدتی است که با غریزه ارتباط دارد هدف به هر عمل معطوف به ارضا یا تخلیه تنش اطلاق می شود و ابژه هدف آن عمل است(معمولا یک انسان است)

لیبیدو: لیبیدو نیرویی است که غریزه جنسی در ذهن با آن نمود پیدا می کند. ارتباط لیبیدو با تمایلات جنسی تا حدودی گمراه کننده است. چرا که قصد فروید این بود نه تنها تمایلات جنسی بلکه اصل کلی لذت –از جمله زیربناهای فیزیولوژیکی و بازنمودهای ذهنی- را زیر چتر اصطلاح لیبیدو ببرد

ارتباط جنسیت تناسلی با لیبیدو به عنوان نتیجه ی نهایی سیر رشد تلقی می شود که در آن تظاهر لیبیدو به انواع گوناگونی صورت می گیرد.

غرایز ایگو:
از سال 1905 به بعد فروید به یک نظریه غریزه دوگانه معتقد بود و غرایز را به غرایز جنسی و غرایز ایگو در ارتباط با صیانت نفس تقسیم کرد. فروید دو نوع لیبیدو را مطرح کرد. لیبیدوی ایگو و لیبیدوی ابژه .

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

غرایز

غرایز ایگو

پرخاشگری

غرایز مرگ و زندگی

اصول لذت و واقعیت

روابط ابژه در نظریه غریزه

پایان

 

 عنوان : نظریه سائق یا غریزه

فرمت : پاورپوینت

حجم :  1.09 مگابایت

تعداد صفحات : 30 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7500 تومان
تعداد اسلايدها:30
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی