سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت اختلال کنترل تکانه چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
6 تیر

 

شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

ویژگی که ما را از دیگر موجودات متمایز می کند، توانایی ما در کنترل محرک ها و بلوغ روانی ماست. بسیاری از ما قبل از عمل فکر می کنیم. اما این امر برای افرادی که مبتلا به اختلال کنترل تکانه هستند، زیاد راحت نیست. افراد مبتلا به این اختلال نمی توانند در مقابل اجبارها و محرک های بیرونی خود را کنترل کنند، حتی اگر این موارد باعث آسیب زدن به خود و دیگران شوند.

اختلالات کنترل تکانه عبارتند از اعتیاد به الکل و مواد مخدر، اختلالات خوردن، قمار اجباری، توهمات جنسی و رفتارهایی شامل درگیری با اشیاء، درد و رنج، کندن موها به صورت وسواسی، سرقت، آتش بازی و حملات انفجاری متناوب ناشی از خشم.

برخی از این اختلالات، از قبیل اختلالات انفجاری متناوب، جنون سرقت، جنون ایجاد حریق، قمار اجباری و وسواس کندن مو، شروع مشابهی دارند و پیشرفت آنها نیز همسان است .

معمولا قبل از شروع این اختلالات فرد احساس افزایش تنش و یا تحریک می کند. در طول انجام این فعالیت ها فرد لذت می برد و یا احساس تسکین خواهد کرد، اما پس از آن ممکن است خود را سرزنش کرده و احساس گناه و پشیمانی کند.

این افراد فعالیت های خود را گاهی با برنامه انجام می دهند و گاهی هیچ برنامه ای برای انجام آن ندارند و فوری و آگاهانه کار خود را می کنند. به هرحال بسیاری از آنها به شدت به خاطر این اختلال آزار می بینند و کنترل خود را بر روی زندگی خود از دست می دهند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

تفاوت این اختلال با اختلالات مشابه چیست؟

چه عاملی باعث بروز اختلالات کنترل تکانه می شود؟

انواع اختلالات تکانه

دزدی بیمارگون

قمار بازی بیمار گون

آتش افروزی بیمارگون

تکانشگری جنسی

وسواس موکنی

اختلال انفجاری متناوب

پایان

 عنوان : اختلال کنترل تکانه چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم :  1.23 مگابایت

تعداد صفحات : 48 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:48
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی