سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت تحلیل پدیده داعش از منظر روانشناسی سیاسی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
5 تیر

 

شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

داعش که یک گروه دهشت افکن (تروریستی) فعال در عراق و سوریه است و در زمان حاضر بخش هایی از این 2 کشور را در اختیار و اشغال خود دارد، چند سالی است که به رهبری فردی به نام «ابوبکر البغدادی» از تروریست های سلفیِ جدا شده از شبکه القاعده، فعالیت می کند و علیه دولت های عراق و سوریه و گروه های حامی این 2 دولت وارد جنگ شده است. 

این گروه تروریستی که برخاسته از رقابت های منطقه ای، دخالت های خارجی، بی ثباتی امنیتی و افراط گرایی مذهبی است، پس از آغاز بحران سوریه به خشن ترین گروه دهشت افکن منطقه ای تبدیل شد که به دلیل شدت خشونت این گروه، حتی دوستانش در القاعده را نیز از دست داد و خود اکنون گرفتار تشتت و نزاع داخلی شده است.

داعش با اعلام تشکیل به اصطلاح «خلافت اسلامی» در عراق توانست در جغرافیای منطقه، قلمرو خود را گسترش دهد، منطقه ای را در جنوب شرق سوریه نیز به دست بگیرد و سپس مناطقی را در مرکز عراق و نزدیک مرزهای اردن به اشغال خود درآورد تا منطقه ی خاورمیانه را در یک «بهت راهبردی» قرار دهد.

شکل گیری داعش
شکل گیری داعش یا همان دولت اسلامی عراق و شام از سال 2013 میلادی بوده است. فردی که بخواهد به شناخت گروه داعش بپردازد، باید از گروه های دیگر تروریستی مانند شباب، النصرت و... که در سطح بین المللی تعداد آنها بسیار زیاد است، شناخت حاصل کند. با دیدگاهی تاریخی می توان از چند زاویه به بررسی داعش پرداخت. داعش سازمانی شورشی و جهادی که در بخش هایی از لیبی، افغانستان، ترکیه و عراق فعالیت می کند. رهبر این گروه ابوبکر البغدادی دانسته می شود که از مجاهدین سلفی است. 

با آغاز جنگ های داخلی سوریه از هشتم آوریل 2013 میلادی دولت اسلامی عراق و شام نامش را به داعش تغییر داد و از 2014 میلادی این گروه اعلام موجودیت کرد. آنها اعلام کردند که به دنبال خلافتی جهانی هستند که می خواهند دنیا را تصرف کنند. اگر کشورهای دیگر در اندیشه مبارزه با این گروه نباشند، این احتمال وجود دارد که رشدشان بیشتر شود. در نشست وین اعلامیه 6 ماده ای را سران کشورها مطرح کردند و تنها در ماده 6 اشاره کوتاهی به داعش شده است در این بند کوتاه داعش و دیگر گروه های تروریستی برپایه نظر شورای امنیت سازمان ملل و توافق شرکت کنندگان وین باید منکوب شوند

باید از خود پرسید واژه ی منکوب شدن چیست؟ سرکوبی یا در حاشیه قرار دادن این گروه است؟
نخستین بنیانگذار اندیشه تشکیل داعش را فردی به نام ابو مُصعَب الزرقاوی تروریست بنیادگرای اردنی الاصل است و این فرد در 1999 میلادی اقدام به تشکیل گروهی به نام جماعت توحید و جهاد کرد. این گروه در 2004 میلادی به شبکه القاعده پیوست و پس از آن که به عراق رفت، نام القاعده عراق را برای خود برگزید و در 2006 میلادی با چند گروه به ظاهر اسلامی ائتلاف کرد.

درواقع آنان اسلام راستین را مدنظر نداشتند و تنها به ظاهر اسلام بسنده کرده بودند. این گروه شورای مجلس مجاهدین را در همین سال ایجاد کرد و این مجلس با چند گروه شورشی دیگر دولت اسلامی عراق را تشکیل داد که به ترتیب ابوایوب مصری و عمر بغدادی رهبری این گروه را برعهده گرفتند تا آنکه پس از مدتی به وسیله ارتش آمریکا کشته شدند.

 

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

شکل گیری داعش
باورها و اندیشه های داعش
چرا جوان ها به این گروه ها جذب می شوند

بررسی پدیده داعش از دیدگاه روانشناسی
خشونت سیاسی در خاورمیانه
نقش غرب در ایجاد پدیده داعش
بازیابی هویت در کشورهای غربی
ارتباط دینداری ظاهری با خشونت
شخصیت شناسی رهبری داعش
روانشناسی اعضای داعش
2 تاکتیک روانشناختی که داعش از آن استفاده می کند

پایان

 عنوان : تحلیل پدیده داعش از منظر روانشناسی سیاسی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.26 مگابایت

تعداد صفحات : 48 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:8900 تومان
تعداد اسلايدها:48
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی