سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت سندروم مرده متحرک

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
4 تیر

پاورپوینت سندروم کوتارد (مرده متحرک)

 

پاورپوینت سندروم کوتارد (مرده متحرّک) شامل 35 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .


تعریف بیماری


سندروم کوتارد یکی از عجیب‌ترین اختلالات مغزی است که به آن سندروم «مرده متحرک» هم می‌گویند . فردی که مبتلا به این بیماری روانی عجیب است تصور می‌کند که مرده است و روحش یا حداقل یکی از ارگان‌های حیاتی بدنش را از دست داده است، حتی بعضی از آنها فکر می‌کنند که خون هم در بدن ندارند. حتی بعضی از آنها علاوه بر اینگونه تفکرات عجیب و غریب، مدام بو‌هایی به مشامشان می‌رسد که دیگران آن را احساس نمی‌کنند.

بوی متعفن و گندیده شدن اعضای داخلی بدنشان آنها را همیشه آزار می‌دهد.این بیماری نادر در کنفرانسی در سال 1880 در پاریس و به همت فردی بنام ژول کوتارد معرفی شد. بیمار مورد نظر زنی بود که وجود خدا و شیطان و اعضای بدن خودش را انکار می کرد و اعتقاد به اینکه برای زنده ماندن به غذا نیاز دارد،نداشت. اختلال مغزی سندروم کوتارد به بیماری‌های دیگری نیز مرتبط می‌شود. مثلا اگر شخصی دچار اسکیزوفرنی باشد ممکن است دچار سندروم کوتارد هم بشود

یا گاهی اوقات هم ممکن است با یک تصادف و وارد شدن ضربه‌ای به مغز فرد، او تصور کند که یک مرده متحرک است. این بیماری ممکن است در اثر ابتلاء اولیه به یک اختلال خلقی یا سایکوتیک و پیشرفت و مزمن شدن آنها بوجود آید یا به دنبال درمان طولانی مدت با داروی والاسیکلوویر و تولید متابولیت های سمی آن در بدن  (CMMG) ایجاد شده ، یا بضورت اولیه در فردی که اختلالات عصبی - روانی زمینه ای ندارد ایجاد شود.

و ... 

فهرست مطالب

تعریف بیماری

علائم بیماری

پیشگیری

درمان بیماری

عوارض بیماری

پایان

 

 عنوان : سندروم کوتارد (مرده متحرّک)

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.78 مگابایت

تعداد صفحات : 35 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7900 تومان
تعداد اسلايدها:35
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی