سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه ارگانیسمی و تطبیقی ورنر

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
4 تیر

 

شامل 36 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه
ارگانیسم یا اَندامگان، به معنای یک سامانه زنده و پیچیده از اعضا است که با تأثیرشان بر یکدیگر، امکان سازگاری با محیط و تضمین بقا و پایداری کلّ آن موجود زنده (جاندار) را فراهم می‌کنند.

روانشناسان گشتالت بر این عقیده اند که وقتی ما اشیایی را دریافت می کنیم، آنها را به صورت شکل های کلی که نمی  توان آنها را به اجزای جداگانه تجزیه کرد، درک می کنیم. مثلا یک دایره نقطه چین را بدون توجه به اینکه از تعدادی نقطه تشکیل شده است، به همان صورت دایره درک می کنیم.

تجربه ما از شكل اشیا در كنترل نیروهای منظمی در دستگاه عصبی مركزی ماست. یكی از اصولی كه این نیروها بر اساس آنها كار می كنند قانون بستگی یا تكمیل است،  یعنی گرایش به كامل كردن الگوها.

ورنر بیشتر به مکتب لایپزیک نزدیک است. این مکتب با اصول کلی گشتالت موافق بود، ولی اعتقاد داشت که جهت گیری برلین (لایپیزیک) اصولا کل نگر نیست، زیرا بسیار باریک بینانه به جای تمرکز بر تمامیت عمل و احساس ارگانیزم، تاکید بر ادراک دارد.

دیدگاه ورنر در رشد

ورنر رشد را به نوعی جهت گیری ارگانیسکی و تطبیفی پیوند می دهد. رشد مشتمل بر تغییراتی در ساختار است که می توان آن را بر طبق اصل اوروتوژنیک تعریف کرد: رشد زمانی اتفاق می افتد که از حالت نسبتا عدم افتراق، به حالتی که موجب افزایش افتراق و یکپارچگی سلسله مراتبی شود برسیم. افتراق، زمانی اتفاق می افتد كه یك كل همه جانبه به بخش هایی با شكل ها و كاركردهای متفاوت مجزا شود.

و یكپارچگی سلسله مراتبی یعنی رفتارها تحت كنترل مراكز بالاتر  تنظیم كننده قرار می گیرند.

اصول اورتوژنیك، رفتار را در بسیاری از حیطه ها توصیف می كند. مثلا حركات یكسان جلو عقب كردن دست كودكان در ابتدا برای نقاشی كشیدن به همان نسبت كه انواع متفاوتی از حركت ها و دایره ضربه ها را تجربه می كنند افتراق بیشتری می یابند و تمایز بین آنها بیشتر می شود. ورنر رشد را به نوعی جهت گیری ارگانیسمی و تطبیقی پیوند می دهد.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

دیدگاه ورنر در رشد

موضوع عمده: افتراق خود از شی

برگشت به سطوح اولیه

جهت گیری و توجیه ارگانیسمی

رویكرد تطبیقی

تصور ذهنی تصویری

ادراك قیافه شناسانه

وحدت حواس

تشكیل نمادها: دیدگاه ارگانیسمی

طبیعت چند خطی رشد

موضوعات نظری و کاربردهای عملی

پدیدار شناسی

پایان
عنوان : نظریه ارگانیسمی و تطبیقی ورنر

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.40  مگابایت

تعداد صفحات : 36 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:8900 تومان
تعداد اسلايدها:36
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی