سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت پرورش اخلاق در فرزندان

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
4 تیر

 

شامل 33 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه
بسیاری از والدین دوست دارند فرزندانی داشته باشند که مقید به موازین اخلاقی باشند. اما روشهایی که به کار می‌برند شاید روشهای نادرستی باشد که نتایج منفی را به دنبال می‌آورد. برای ایجاد رفتار اخلاقی باید نکاتی را در نظر گرفت. یکی از این نکات سن کودک، ارزشهای والدین، رفتار اخلاقی والدین و ... است. 

به ویژگیهای سنی کودکان توجه داشته باشید.
مطابق با تحقیقات دقیقی که روانشناس بزرگ پیازو گلبرگ روی کودکان انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که اخلاق کودکان به شیوه‌های متفاوتی بروز می‌کند. و قواعدی کودکان سنین مختلف در رفتار اخلاقی خود به کار می‌برند، متفاوت است.

آنها قضاوتهای اخلاقی متفاوتی دارند. اگر داستانی به یک کودک خردسال تعریف می‌کنیم به این صورت که پسری بطور اتفاقی 15 فنجان را می‌شکند کار بدتری کرده است یا پسری که از روی لجبازی و عصبانیت هنگامی که مادرش در خانه نیست 1 عدد فنجان را شکسته است؟

دیده می‌شود که کودکان کوچکتر پسری را که 15 فنجان شکسته است را پسر بدتر می‌شناسند و معتقد کار و رفتار او بدتر از پسری بوده که از سر لجاجت یک شیئ فنجان را شکسته است.  بتدریج که کودکان بزرگتر می‌شوند حدود 12-13 سالگی پسری را مقصر و رفتار او را بد می‌دانند که یک فنجان را شکسته ولی کار بد او عمدی و از سر لجاجت بوده است.

بنابراین لازم است در آموزش رفتار اخلاقی به کودکان سطح اخلاقی و میزان درک آنها را از رفتار اخلاقی مدنظر داشته باشیم. اگر تلاش کنیم به یک کودک خردسال تفهیم کنیم که پسر دوم کارش بدتر بوده موفق نخواهیم شد. 

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
به ویژگیهای سنی کودکان توجه داشته باشید.
الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشید.
باور و عقاید اخلاقی خود را بشناسیم.
در کمین فرصتهای مناسب باشید.
از کودکان خود انتظار رفتار اخلاقی داشته باشید.
زور و اجبار ممنوع
رفتارهای اخلاقی را تقویت کنید.
با رفتار نامناسب در مورد شخصیت فرزندتان قضاوت کنید.
برنامه عملی برای انجام رفتار اخلاقی تهیه کنید.
خداباوری را در فرزندانتان تقویت کنید.
سخن آخر
پایان
عنوان : پرورش اخلاق در فرزندان

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.11  مگابایت

تعداد صفحات : 33 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7900 تومان
تعداد اسلايدها:33
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی