سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت خطاهای ادراکی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
4 تیر

 

PERCEPTUAL ERROR شامل 33 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

PERCEPTUAL ERROR 

مقدمه 

خطاهای ادراکی در برخورد انسان ها با رخدادها و دیگران مشاهده ی محیط پیش می آیند. مهم ترین خطاهای  ادراکی شامل برخورد کلیشه ای، فرافکنی، خطای هاله ای، ادراک انتخابی، دفاع ادراکی، نظریه های ضمنی شخصیت و اثر اولین برخوردها می شود. اثر این خطاها در سازمان ها بسیار مشهود است، زیرا افراد سازمانی همواره یکدیگر را مورد قضاوت قرار می دهند و مدیریان باید عملکرد کارکنانشان را ارزیابی کنند . علاوه بر ارزیابی عملکرد سازمان ها باید وفاداری کارکنان را نیز بسنجند و گاهی اوقات نیز باید افرادی را استخدام کنند.

انواع خطاهای ادراکی
خطای هاله‏ ای
تحت تاثیر قرار گرفتن ادراک آدمی توسط یک صفت شخصیتی را خطای هاله ‏ای می‏نامند؛ برای مثال، اگر شخصی خندان و دوست داشتنی باشد، ممکن است او را فردی صادق بشماریم و در مقابل فردی که چهره عبوس و ناراضی دارد را انسانی شرور و نادرست تصور کنیم. در صورتی که این تصورات درست نمی باشد.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
انواع خطاهای ادراکی
خطای هاله‏ ای
خطای فرافکنی
خطای نخستین برخورد
خطای برخورد کلیشه ای
خطای دفاع ادراکی
خطای ادراک انتخابی
خطای نظریه ‏های ضمنی شخصیت
پایان

عنوان : PERCEPTUAL ERROR 

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.52 مگابایت

تعداد صفحات : 33 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7900 تومان
تعداد اسلايدها:33
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی