سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت عوامل موثر برادراک

دسته بندي: روانشناسی و علوم تربیتی / پاور پوینت
4 تیر

 

 شامل 33 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 مقدمه 

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، پر از محرکات مختلف است و ما در هر لحظه با سیلی از محرکات گوناگون روبرو هستیم و روشن است که در یک لحظه همه این محرکها را ادراک نمی‌کنیم. اینکه چه محرکهایی ادراک می‌شوند و ادراک چگونه صورت می‌گیرد و بطور کلی عواملی که ادراک فرد را تحت تاثیر قرار  می‌دهند، کدامها هستند؟ سوالاتی هستند که نظر روان شناسان احساس و ادراک را به خود جلب کرده‌اند .برخی روانشناسان از خود پرسیده‌اند که چگونه افراد مختلف از یک موضوع واحد ادراکات متفاوتی داشته‌اند؟ 

توجه ، عاملی موثر بر ادراک
گرچه محرکهای گوناگون بسیاری به صورت همزمان بر ما تاثیر می‌گذارند، اما آنچه که ما در یک لحظه معین می‌توانیم ادراک کنیم، بسیار محدود است. همین حالا که سرگرم مطالعه هستید، چند لحظه دست از کار بکشید، چشمهای خود را ببندید و به محرکهای متعددی که دور و بر شما وجود دارند، توجه کنید. برای مثال به سختی صندلیی که روی آن نشسته‌اید، به صداهایی که از بیرون شنیده می‌شود و به احساسات درونی خود مثل گرسنگی و ... توجه کنید.  ما دائما در معرض سیلی از محرکها قرار داریم که توجهی به آنها نمی‌کنیم. در واقع اگر مجبور بودیم به هر محرکی که در محیط ما وجود دارد، توجه کنیم، فشار سنگینی بر مغز ما تحمیل می‌شد. مغز ما به نحوی محرکهای مربوط را انتخاب می‌کند و محرکهای دیگر را نادیده می‌گیرد. به یاری مکانیزم توجه آن دسته از محرکها برای پردازش انتخاب می‌شوند که مهمترین یا مناسب‌ترین محرکها به نظر بیایند و برای تمرکز انتخاب شوند. 

و ...

 فهرست مطالب

مقدمه
توجه ، عاملی موثر بر ادراک
تاثیر بافت در ادراک
تاثیر تجربه بر ادراک
نظریه ترکیب از راه تحلیل درباره عوامل موثر بر ادراک
پایان

عنوان : عوامل موثر برادراک

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.45  مگابایت

تعداد صفحات : 33 

 

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد اسلايدها:33
خريد فايل پاورپوينت
دسته بندی ها
تبلیغات متنی