سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت جرم نسوز

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
4 تیر


جرم نسوز

جرم ‌نسوز شامل خاک‌های سیلیسی، خاک‌های اسپینل، جرم روکش تاندیش، جرم‌های آلومینایی و … هستند و برای نسوزکاری کوره‌های القایی، پاتیل‌ها، تاندیش‌ها، ساخت بلوک‌های کوره، تعمیرات تاندیش، پاتیل و کوره مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکثریت جرم‌های ریختنی بر پایه سیمان‌های آلومینات کلسیم (CAC) هستند.‌ هیدراتاسیون سیمان سـریع بوده در هنگـام مخلـوط کـردن جـرم ریختنـی بـا آب شـروع شـده و هیـدرات‌هـای مختلـف آلومینـات کلسـیم بـا دمـا تشکیل می‌شوند که به نسبت آب‌ و ناخالصی‌هـا بسـتگی دارد. رطوبت نسبی ‌و مقـدار SiO2/CaO فـاکتور بسـیار مهمـی در انـدازه گیـری‌ مقدار ویسکوزیته فاز مایع بوده که بر خـواص اسـتحکام گـرم و مقاومـت خمشـی نسـوز تـأثیر زیـادی خواهـد ‌داشت.
 

 

مزایا و مشخصات جرم نسوز

دارای مشخصاتی چون استحکام فشاری و خمشی بالا، خواص ترمومکانیکی مناسب، مقاومت به شوک حرارتی مناسب، مقاومت به خوردگی و سایش مناسب و خواص رئولوژیکی و قابلیت نصب مناسب می‌باشند.
 

 

کاربرد‌ جرم نسوز

در کوره های صنعتی و صنایعی مرتبط با فلزات آهنی و غیرآهنی، شیمیایی و پتروشیمی،شیشه و سرامیک، آلومینیم، مواد معدنی و سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 

 

انواع جرم نسوز
جرم نسوز اسپینلی‌

این جرم نسوز به دلیل وجود فاز‌های اسپینلی دارای دیرگدازی بالا بوده و به علت پایین بودن ضریب انبساط حرارتی اسپینل‌، مقاومت به شوک حرارتی آن از سایر دیرگدازها مطلوب‌تر و از نظر میل ترکیبی و خاصیت شیمیایی خنثی است.‌ به دلیل مقاومت در برابر سرباره‌های اسیدی‌ و قلیایی برای تولید انواع فولادها و چدن‌های آلیاژی‌، فولادهای ساده کربنی‌، فولادهایی با نقطه ذوب بالا‌، فولادهای نسوز و ضد سایش توصیه می‌شود.
کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید تا با مشکل روبه رو نشوید.


عمران و ساختمان
قيمت فايل:6900 تومان
تعداد اسلايدها:34
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی