سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت اعتصاب کارگری عوامل و آسیب ها

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
4 تیر

 

شامل 33 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه 

در نظام روابط کار "اعتصاب" واژه ناهمگون و ناآشنایی نیست. هرگاه نام جنبش های کارگری به میان می آید به ناگاه به یاد اول ماه مه و روز جهانی کارگر را به یاد می آوریم بی آنکه بخواهیم نقش اعتصابات کارگری را تجزیه و تحلیل کنیم.
بسیاری اعتصابات کارگری را نتیجه شکست مذاکرات کارگر  کارفرما می دانند. با این عقیده اعتصاب آخرین سلاح کارگر برای به کرسی نشاندن دیدگاههای خود در برابر سیاستهای کارفرمایان قلمداد می شود اما آنچنان که می توان پذیرفت اعتصاب دامنه ای وسیع به همراه خود دارد از یک حرکت ساده و اقدام سمبولیک تا یک حرکت پرشتاب و اقدامی با دامنه وسیع مثلا اعتصاب کارگران یک صنعت مثل اعتصاب پزشکان در آلمان در چند هفته گذشته تا حتی یک حرکت شورش طلبانه و اقدامی قهرآمیز مثل همان روز جهانی کارگر یا روز جهانی زن!

تعریف
از نقطه نظر علمی اعتصاب قطع کار از سوی نیروی کار "کارگر  کارمند و یا ..." با هماهنگی قبلی و سازماندهی تشکیلاتی به منظور مجبور ساختن کارفرما یا مدیران به پذیرش نظر کارگران از سوی مدیران  کارفرمایان در موضوع مورد منازعه می باشد. اما معمولا اعتصاب به چند نوع در نظام روابط کار مورد بررسی قرار می گیرد:
-در واقع اعتصاب می تواند :
-اعتصاب می تواند کم کردن ساعت کاری باشد -می تواند بصورت اخلال در کار "کم کاری" باشد
-قطع کردن چرخه کار و تجمع در سالن تولید بدون انجام کار باشد
-تجمع در محوطه داخلی کارخانه مثلا حیاط داخل کارخانه
-اشغال کارخانه

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف
مهمترین ویژگی یک اعتصابات
ماهیت  اعتصاب
اعتصاب و قوانین کشورها 
مهمترین عوامل ایجاد یک اعتصاب
پایان

 عنوان : اعتصاب کارگری عوامل و آسیب ها

فرمت : پاورپوینت

حجم : 820 کیلوبایت

تعداد صفحات : 33 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7900 تومان
تعداد اسلايدها:33
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی