سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت بهسازی حافظه

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
3 تیر

 

شامل 34 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه 

برای بهسازی حافظه و کاستن از میزان فراموشی باید مطالب یادگیری را به صورت معنی دار آموخت و محتوای حافظه خود را سازمان داد .بهسازی حافظه یکی از مهمترین اقدامات جهت کاهش فراموشی و آموختن مطالب می باشد

روش تقطیع و فراخوانی حافظه

در مورد اکثر افراد گنجایش حافظه کوتاه مدت نمی‌تواند به بیش از 2±7 افزایش یابد. با وجود این می‌توان اندازه قطعه‌ها را افزایش داد و از این راه بر تعداد ماده‌ها در فراخنای حافظه افزود. به عنوان مثال برای یادآوری 12 رقم 92-318-1499-231 می‌تواند آنها را در سه دسته چهارتایی دسته بندی کرد: 1892-4993--2311 و به راحتی 12 رقم را یادآوری کرد. 

روش تصویر سازی ذهنی و رمز گردانی
هر وقت یک جفت واژه با یک تصویر ذهنی به هم ربط داده شوند، یادآوری آنها ، آسانتر می‌شود. هنگامی که ما دو واژه پروانه و کتاب را با یک تصویر ذهنی به هم ربط می‌دهیم، احتمالا یک پیوند معنادار بین آن دو برقرار می‌کنیم.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
روش تقطیع و فراخوانی حافظه
روش تصویر سازی ذهنی و رمز گردانی
روش مکانها
روش واژه کلید
روش بسط معنایی در بهسازی حافظه
روش استفاده از بافت در بهسازی حافظه
روش سازمان دهی در بهسازی حافظه
روش تمرین بازیابی در بهسازی حافظه
روش پس ختام
پایان

 عنوان : بهسازی حافظه

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.89 مگابایت 

تعداد صفحات : 34 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 



روان شناسی
قيمت فايل:7800 تومان
تعداد اسلايدها:34
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی