سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت زمینه های پژوهشی در روان‌ شناسی اجتماعی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
3 تیر

 

پاورپوینت زمینه‌های پژوهشی در روان‌ شناسی اجتماعی شامل 34 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

پاورپوینت زمینه‌های پژوهشی در روان‌ شناسی اجتماعی 

 

مقدمه 

بسیاری از این موضوعات در این پاورپوینت  به تأثیرات اجتماعی، درک اجتماعی و تعاملات اجتماعی مربوطند. آنچه در زیر آمده است تعدادی از زمینه‌های مورد توجه در روان‌شناسی اجتماعی است:

شناخت اجتماعی 


شناخت اجتماعی به پردازش، ذخیره‌سازی و کاربرد اطلاعات اجتماعی می‌پردازد. این زمینه  پژوهشی که به روان‌شناسی شناختی نیز مرتبط است، عمدتاً بر مفهوم طرحواره (الگو) تمرکز دارد.

طرحواره‌ها، ایده‌های کلّی ما نسبت به جهان، چگونه بودن چیزها و چگونگی کارکرد آن‌هاست. این میانبرهای ذهنی به ما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به توقف برای تفسیر چیزهایی که پیرامونمان قرار دارند، به کارکرد خود ادامه دهیم.

ما بین طرحواره‌های مرتبط، تداعی برقرار می‌کنیم که این به نوبه  خود، نقش مهمی در رفتار اجتماعی و طرز تفکر ما بازی می‌کند.  

نگرش‌ها و تغیر نگرش 

مطالعه  نگرش‌ها یکی از زمینه‌های عمده  پژوهشی در روان‌شناسی اجتماعی است. روا‌ن‌شناسان اجتماعی به مولفه‌های سازنده  نگرش‌ها، چگونگی شکل‌گیری نگرش‌ها و چگونگی تغییر آن‌ها علاقه‌مندند.

پژوهشگران سه مؤلفه  اصلی را برای نگرش تشریح کرده‌اند: یک مؤلفه  عاطفی، یک مؤلفه  رفتاری و یک مؤلفه  شناختی. این عناصر چگونگی احساس، رفتار و درک ما را توصیف می‌کنند.  

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

شناخت اجتماعی 

نگرش‌ها و تغیر نگرش 

خشونت و پرخاشگری 

رفتار فرا اجتماعی 

تعصّب و تبعیض 

هویت فردی و هویت اجتماعی 

رفتار گروهی 

تأثیر اجتماعی 

روابط میان فردی 

پایان 

 عنوان : زمینه‌های پژوهشی در روان‌ شناسی اجتماعی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.13 مگابایت  

تعداد صفحات : 34

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


روان شناسی
قيمت فايل:7900 تومان
تعداد اسلايدها:34
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی