شبکه های کامپیوتری 1
نرم افزار شبکه
سلسله مراتب پروتکل ها
ارتباط شبکه ای در ابتدا به صورت سخت افزاری بود.
دلیل طراحی به شکل لایه ای؟
پنهان کردن اطلاعات
پروتکل:
قواعد و اصول حاکم بر مکالمه لایه n ام یک ماشین با لایه n ام در ماشین دیگر
همتا:
لایه های متناظر در ماشین های مختلف.
واسط:
بین هر دو لایه مجاور واسط قرار دارد. کار واسط چیست؟
معماری شبکه:
مجموعه ای از لایه ها و قرار دادها
پشته پروتکل
مجموعه ای از قرار دادها را که سیستم خاصی از آنها پیروی می کند.
ملاحظاتی در طراحی لایه ها
نظام آدرس دهی:
برای آدرس دهی هر مقصد
کنترل خطا:
بدلیل انتقالات بدون خطا ارتباط فیزیکی
کنترل جریان:
هماهنگی در سرعت ارسال و دریافت طرفین
مالتی پلکس
عدم توانایی همه فرایندها در پذیرش پیامهای طولانی
مسیر یابی
راه گزینی برای بسته های اطلاعاتی
سرویس های اتصال گرا و غیراتصال
فاز مذاکرات اولیه
در سرویس های اتصال گرا.
کیفیت سرویس، آنچه مطلوب کاربران است.
انتقال فایل، بیشتر بصورت اتصال گرا انجام می گردد.
کامپیوتر