سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت بررسی کامل مودم

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
2 تیر



فهرست:

مودم

طرز كار مودم

تاریخچه مودم

 آشنایی با پروتکل های

 ppp (Point to Point Protocol)

پروتکل SLIP

مودم های  كابلی

مودم  های DSLو به طور کلی ADSL چیست؟

انواع خطاهای مودم در هنگام CONNECT شدن به اینترنت (از خطای شماره 600 تا 800 )

تصاویری از مودمهای adsl , HDSL



طرز كار مودم

از مودم برای ارسال داده های دیجیتال از طریق خطوط تلفن استفاده بعمل   می آید

كلمه مودم از تركیب دو كلمه (MOdulate) و (DEModulate) ساخته شده است

(MOdulate): مودم سیگنالهای  دیجیتالی دریافتی از كامپیوتر را به سیگنالهای آنالوگ سازگار با خطوط تلفن تبدیل می كند

(DEModulate):اطلاعات آنالوگ دریافتی از خط تلفن را به شكل دیجیتالی قابل فهم برای كامپیوتر تبدیل می كند


تاریخچه مودم

مودم ازسال 1960 در کامپیوتر و به منظور ارسال و دریافت اطلاعات توسط ترمینال ها و اتصال به سیستم های مرکزی، مورد استفاده قرار گرفته است .

 

در آن زمان یک ترمینال ( یک صفحه کلید و صفحه نمایشگر) قادر به تماس تلفنی با کامپیوتر مرکزی بود. در آن زمان وقت کامپیوتر بصورت اشتراکی مورد استفاده قرار می گرفت و سازمانها و موسسات با خریداری نمودن زمان مورد نظر خود، امکان استفاده از کامپیوتر اصلی را بدست می آورند.

 در سال 1970  استفاده از سیستم های بولتنی (BBS(Bulletin board system مطرح گردید. اشخاص  و یا موسسات با استفاده ازیک و یا چند مودم و برخی نرم افزارهای مربوط به BBS ، سیستم را پیکربندی نموده و کاربران دیگر با استفاده از مودم قادر به تماس با سیستم بولتنی، بودند.

در چنین مواردی کاربران  برنامه شبیه ساز کننده ترمینال، را بر روی کامپیوتر خود اجراء می نمودند و بدین ترتیب سیستم آنان مشابه یک ترمینال رفتار می نمود. از سیستم های بولتنی اغلب برای اطلاع رسانی استفاده می گردید.  سرعت مودم ها در آن زمان حدود 300 بیت در ثانیه بود. در این حالت در هر ثانیه حدود 30 حرف می توانست ارسال گردد. تا زمانیکه کاربران حجم بالائی از اطلاعات را ارسال نمی کردند مشکلات ارتباطی از بعد سرعت چندان مشهود نبود ولی بمحض ارسال داده های با حجم بالا نظیر برنامه ها و تصاویر به سیستم های بولتنی و یا دریافت اطلاعا ت از طریق آنان سرعت 300 بیت در ثانیه پاسخگو نبود . تلاش های فراوانی در جهت افزایش سرعت مودم ها صورت گرفت . ماحصل تلاش های فوق افزایش نرخ انتقال اطلاعات در مودم ها بود .


کامپیوتر
قيمت فايل:11500 تومان
تعداد اسلايدها:59
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی