سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت طرح 5 - تیپولوژی مسکن

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
1 تیر

پاورپوینت طرح  5 - تیپولوژی مسکن



پیشینه معماری و مسکن

مجموعه ای كه امروزه بنام ایران شكل خاصی را به خودش گرفته از سالیان پیشین در حدود مرزهای سیاسی حیات داشته و مهد تمدن های چندی بوده است.

در دوره نخستین خانه های قوم آریایی نظر ویولد دوك (نویسنده

كتاب تاریخ سكونت انسان ) این است كه دارای تركیبی از غار و فضاهای مسكونی كنار باغ بوده و با استفاده از سنگ و پوست و شاخ و برگ درختان خانه هایی در نهایت سادگی و ابتدائی كه تنها یك اتاق داشته است.خانه های یك اتاقه قوم آریائی كه در آغاز سرپناه بوده در سیر تحولی و تكاملی خود با ویژگی های جغرافیائی اقتصادی و طبقاتی سیاسی و اعتقادی و سرانجام قومی هر گروه اجتماعی انطباق پیدا كرد .بدین ترتیب مسكن را به عنوان دست اویزی فرهنگی نمی توان از مجموعه نهاد های فرهنگی دیگر جدا در نظر گرفت و به گفته آندره لورداگوران با كمی دقت در می یابیم كه نوع معماری هر منطقه حتی با لباس و زنان آن قوم نیز ارتباط دارد.

و با توجه به مجموعه این ارتباط هاست كه همواره در هر جامعه قسمتهای مختلف یك خانه ی مسكونی به شیوه ای ساخته و پرداخته می شود كه جوابگوی نیازهای مادی و غیر مادی خانواده باشد و در صورتی می تواند جوابگو باشد كه با دگرگونیها و تحول های فنی تكنیكی و اجتماعی زمان همراه باشد و این تغییر از ویژگی های فرهنگ است.

  توجه به این نكته ضروری است كه معماری و مسكن انسان كه بخشی از معماری است در اثر عوامل چندی شكل می گیرد:

  الف) بوم : به عنوان در برگیرنده معماری و فضائی است كه در اختیار معمار و خلاقیت اوست و الهام بخش معمار است . لغت بوم با معنائی كلی برای شكل زمین آب و هوا و دیگر عوارض طبیعی فرض می كنیم.

.

.

.

فهرست

تعاریف و مفاهیم مسکن

مفهوم سکونتگاه در برابر مسکن

اهمیت اصل قلمرو در محیط های مسکونی

معماری

گونه شناسی مسكن

گونه شناسی مسكن در جهان

بررسی سازماندهی کارکرد ساختمانها

طبقه بندی مجموعه های مسکونی

تیپولوژی مسکن های شهری سازنده فضاهای شهری

معماری درون گرا

معماری برون گرا

گونه‌شناسی مسكن در شهر مشهد:

نتیجه‌گیری

 منابع و ماخذ :


معماری
قيمت فايل:13000 تومان
تعداد اسلايدها:117
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی