سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت طراحی معماری - مجتمع فرهنگی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
1 تیر



بخش اول

شناخت مجتمع فرهنگی

.

موزه ها به عنوان مرکز فرهنگی

موزه ها دارای اهداف مشهبه و یکسانی هستند و به عنوان ساختمان نیزدر بسیاری از مشخصه ها مشترکند.در کل،اهدافاصلی موزه جمع آوری،مستندسازی،حفظ، پژوهش،تعبیرونمایش صورتی از شواهدمادی است.

به منظورنمایش کارهای هنری و اشیای فرهنگی و علمی،موسسه مورد نظرباید حفاظت های لازم در برابر خسارت،سرقت،رطوبت،خشکی،نورآفتاب و گردوغباربه عمل آوردو این آثتر رت بت بهترین نورپردازی به معرض نمایش بگذارد.نمایش بایدبه گونه ای صورت پذیرد که عموم،امکان دید اشیا را بدون هیچ تقلا و تلاش اضافی داشته باشند.این امر،تدابیر کاملاخاصی را در اتاق هایی با شکل مناسب می طلبد.تاسرحدامکان،هرگروه ازتصاویر یک موزه بایددارای اتاقی جداگانه باشندوهرتصویریک دوارمختص به خود،که این به معنای فضاهای کوچک است.زاویه عادی دید انسان از 27 متر بالاتراز سطح چشم آغاز می گردد.این برای یک ناظر ایستاده ؛به این معناست که تصاویری که به خوبی نورپردازی شده اند باید در فاصله 10 کیلومتری و کمتر از 90/4 متربالاتر از سطح چشم یا ،حدودا 70سانتی متر پایین تراز سطح چشم به دیوارآویخته شده باشند.

بنابراین ضروری است تا سطحی برابر 3-5 مترمربع برای هرتصویر،6-10 مترمربع از مساحت کف رابرای هر مجسمه و1 مترمربع از فضای کابینت،برای هر 400 سکه اختصاص داده شود.محاسبات لازم برای نور پردازی موزه ها و گالری های هنری ،کاملا تئوریک است وکیفیت نور تعیین کننده می باشد.مطابق با مشاهدات انجام شده در بوستون،فضای دید مطلوب روی دیوار بین 30 و 60 رو به بالا،از

نقطه ای در وسط کف اتاق است.

.

تعریف فرهنگسرا

فرهنگسراچیست؟

اهداف اجتماعی

تعریف فرهنگ

تعریف فراغت

مراکز فرهنگی

فوایدومزایای مجموعه های فرهنگی

.

معرفی وآنالیزچند موزه

فرهنگسرا بوستان

فرهنگسرای سیمرغ

.

تجزیه و تحلیل و آنالیز سایت:

بررسی سایت درمقیاس بافت

.

موزه گوگنهایم

(فرانک گری)

.

موزه گوگنهایم

(فرانک لویدرایت)

در کل سه هدف عمده رایت عبارتند از:

ارتباط سیال بین داخل و خارج با گشودگی های مداوم و عناصر برنامه ریزی شده افقی بودن چشمگیر آنها که ارتباط کامل با زمین به وجود می آورد . تقارن محوری برای تمرکز سیالیت در نقاط مشخص ، برای نمونه در جلوی بخاری یا به سمت منظر اصلی

 ( چشم انداز ) بکار گرفته شده است.

GUGGENHEIM MUSEUM

New York, New York(1956)

فرانک لوید رایت علاقه زیادی به طرحهای اسپیرال به عنوان پایه و اساس بسیاری از طرحهای خود داشت که نمونه ای از این شاهکارها را بوسیله طراحی موزه گوگنهایم خلق کرده است. طرحی بسیار زیبا و کم نظیر

وی با الهام از زیگوراتهای باستانی تصمیم به طراحی این موزه گرفت. پایه و اساس اصلی طراحی این موزه یگ گالری است که بصورت یک رمپ از طبقه همکف شروع میشود و بالا میرود. در سال 1993 توسط Gwathmey Siegel Associates قسمتهای دیگری به ساختمان این موزه اضافه شد.


تجزیه و تحلیل موزه گوگنهایم


معماری
قيمت فايل:12500 تومان
تعداد اسلايدها:119
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی