سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت تفسیر آیات 21 سوره ی روم و 221 سوره ی بقره و 44 سوره ی طه

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
2 تیر

پاورپوینت تفسیر آیات 21 سوره ی روم  و 221 سوره ی بقره  و 44 سوره ی طه 



سوره سی ام قرآن مجید به نام ((روم )) نامگذاری شده است.

مراد از ((روم)) یعنی ((امپراطوری بیزانس)) که بر شام و فلسطین تسلّط داشته در بعضی از قبایل جزیره العرب هم نفوذ و قدرتی به هم رسانیده بود.

سوره روم در مکّه نازل شده و 60 آیه دارد.

اکثر مفسّرین برآنند که چون رومیان مغلوب پارسیان شدند مشرکین شاد گردیدند و گفتند رومیان که اهل کتاب بودند مغلوب شدند همچنین عرب مشرک هم بر مسلمانان پیروز خواهد شد. از این رو برای تسلّی خاطر مسلمانان سوره روم نازل گردید و درآن خبر غیبی پیروز شدن رومیان ذکر شد.


آیه ی 21-سوره ی روم :

وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَكَّرُون

و از نشانه هاى او اینكه همسرانى از جنس خود شما براى شما آفرید، تا در كنار آنها آرامش یابید، و در میانتان مودت و رحمت قرار داد، در این نشانه هائى است براى گروهى كه تفكر مى كنند.


آیه ی 221-سوره ی بقره :

ولا تَنكِحُوا الْمُشرِكَتِ حَتی یُؤْمِنَّوَ لأَمَةٌ مُّؤْمِنَةٌ خَیرٌ مِّن مُّشرِكَةٍ وَ لَوْ أَعْجَبَتْكُمْوَ لا تُنكِحُوا الْمُشرِكِینَ حَتی یُؤْمِنُواوَ لَعَبْدٌ مُّؤْمِنٌ خَیرٌ مِّن مُّشرِكٍ وَ لَوْ أَعْجَبَكُمْأُولَئك یَدْعُونَ إِلی النَّارِوَ اللَّهُ یَدْعُوا إِلی الْجَنَّةِ وَ الْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِوَ یُبَینُ ءَایَتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَكَّرُونَ‏

با زنان مشرك ازدواج مكنید تا ایمان آورند و یك كنیز با ایمان بهتر است از خانمی مشرك هر چند آن خانم مورد شگفت و خوشایندتان باشد و با مردان مشرك ازدواج مكنید تا ایمان آورند كه یك برده مؤمن از آقائی مشرك بهتر است هر چند كه مورد شگفت و خوشایند شما باشد آری مشركین شما را به سوی آتش دعوت می‏كنند و خدا به سوی جنت و مغفرتی به اذن خود می‏خواند و آیات خود را برای مردم بیان می‏كند تا شاید متذكر شوند.


آیه ی 44-سوره ی طه :

                           فقولا له قولا لینا لعله یتذكر او یخشى


و با او به نرمى سخن بگویید، شاید اندرز گیرد یا بترسد.


فقه و حقوق اسلامی
قيمت فايل:6500 تومان
تعداد اسلايدها:24
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی