سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه هنجاری چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
31 خرداد

 

شامل 20 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

به تعبیر آیزا برلین، نظریه سیاسی هنجاری شامل کشف یا کاربرد اندیشه های اخلاقی در عرصه روابط سیاسی است.براین تعریف، شاخه ای از فلسفه اخلاق است که با پرسش های اخلاقی بنیادین که در زندگی سیاسی تاثیر دارند، سر و کار دارد. اما با توسعه تعریف می توان دامنه آن را به سایر نظریات سیاسی هم توسعه داد تا از «چیزی که هست»(در زندگی سیاسی، به «چیزی که باید باشد» توسعه داد.)

نظریه سیاسی هنجاری در شیوه فلسفی اش به دنبال گزاره های اخلاقی راهنماست؛ اما در کاربرد بیشتر عینی اش در پی درک تبعات دلالتهای گزاره های اخلاقی برای رفتار واقعی سیاسی است.

1.         این نظریه ریشه در غرب و یونان قدیم و در شرق به فلسفه کنفسیوسی و هندو بر می گردد.

2.         سیاست به معنی: اداره ترتیبات عمومی مجموعه ای از مردمان که بواسطه شانس یا انتخاب دور هم گردد آمده اند، برا ین اساس، نظریه هنجاری یعنی؛ توجه عالمانه به فرایند اداره ترتیبات خودمان است البته با لحاظ چیزی که باید باشد.

3.         البته بعضی از دانشگاهیان در در خصوص امکان اجرای انمتخاب اخلاقی معنادار توسط کارگزاران انسانی تردید دارند.

4.         اوایل دهه1970 تحت تاثیر آثار جان رالز، رابرت نوزیک، علاقمندی به نظریه بیشتر شد. بر اثر انتقادات وارده از طرف پوزیتیویسم منطقی بر آن، بیشتر احیا شد.

5.         نظریه سیاسی هنجاری طریقه ای برای گفتگو پیرامون نهادها بویژه آنهایی که مربوط به کاربرد قدرت عمومی هستند، و نمیز رابطه میان افراد و آن نهادها می باشد.

6.         روش های طرفداران این نظریه: استدلات اخلاقی با انسجام درونی، (ماخوذ از فلسفه تحلیلی و منطق صوری)، از انسان شناسی اجتماعی  و تاریخ برای آزمون فرضیات اولیه خود بهره می برند؛ نتیجه گیری از استدلات خود را با بینش شهودی خود می سنجند.

  و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

سولات اساسی این نظریه(اساسی و محتوایی)

سه رهیافت عمده در نظریه هنجاری

نقدهای عمده بر نظریه هنجاری

پایان

 

عنوان : نظریه هنجاری چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 20

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم سیاسی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:20
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی