سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت تاریخ علم شیمی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
31 خرداد

 

فرمت فایل: ppt

تعداد اسلاید: 170

تعریفی از تاریخ علم

در تاریخ علم، چگونگی تکامل و توسعه علم از عهد باستان تا به امروز و تاثیر دیگر جنبه های تاریخ انسان بر آن به گفتگو در می آید.

Oدر شریعت مقدس اسلام و در کتاب آسمانی ما درباره علم و علم اندوزی سفارش زیادی شده و مضامینی پر معنا وعمیق در این باره عنوان گردیدده است. پیغمبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امامان (ع) بزرگوارمان در این باره سفارش زیادی نموده و بیانات بسیار ارزشمندی را ایراد فرموده اند. در اینجا به شعر پرباری از فردوسی بزرگ بسنده می کنیم. Oچه خوش گفت پیغمبر رادجوی Oزگهواره تا گور دانش بجوی

مروری بر سرگذشت تاریخ علم

Oیکی از کتابهائی که در گذشته نوشته شده و مطالب آن تا حدود زیادی به تاریخ علم می ماند، کتاب زندگی فیلسوفان بزرگ است. نویسنده این کتاب بنام دیوگنس لائرتیوس سرگذشت بسیاری از فلاسفه و دانشمندان یوناننی را در این کتاب به نگارش در آورده است.

Oدر آثار ارسطو نیز برخی قطعه های تاریخی رقم زده شده است. ارسطو که یکی از فلاسفه بزرگ سده چهارم پیش از میلاد است، در بیشتر آثار خود یک مقدمه تاریخی نیز می آورده است. O Oدر دوران شکوفائی تمدن اسلامی نیز درباره جمع آوری زندگی نامه فلاسفه و دانشمندان بزرگ و اطلاعات لازم پیرامون کتابهای علمی مشهور کوششهائی به عمل آمد.

 

فهرست مطالب

فصل اول: معرفی تاریخ علم و برخی نکته های مقدماتی در تاریخ علم

فصل دوم: آشنائی با اقوامی که در عهد باستان صاحب علم و تمدنی بوده اند.  

فصل سوم: کیمیاگری و چگونگی روی کار آمدن آن 

فصل چهارم: کیمیاگری در سرزمینهای اسلامی 

فصل پنجم: رواج کیمیاگری در اروپا در سده های میانی 

فصل 6: عصر جدید در اروپا ،آغاز تحول در کیمیاگری 

فصل 7: نظریه فلوژیستون - گازها 

فصل8: Oعصر لاوازیه Oراه یافتن اندازه گیری در شیمی Oنظریه اتمی Oراه یافتن الکتریسیته در شیمی Oرواج علائم و نشانه ها در شیمی 

فصل 9: Oشکل گیری شیمی آلی 

فصل 10 : Oجدول دوره ای و شکل گیری شیمی معدنی 

فصل11: Oشیمی فیزیک 


شیمی
قيمت فايل:17000 تومان
تعداد اسلايدها:170
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی