سایت کاریابی جویا کار

گزارش كارورزی در روابط عمومی بنیاد شهید

دسته بندي: کارآموزی / پاور پوینت
30 خرداد

بى شك روابط عمومى، مانند سایر رشته هاى علوم انسانى مورد غفلت قرار گرفته است و توسعه روزافزون و ارتباط و اطلاعات در كشور ها، نتوانسته در آن تأثیرى داشته باشد. حتى كشور در حال توسعه ما نیز چنین وضعى دارد. مشكلات و ناكارآیى ادارى در كشور ما پدیده نو و جدیدى نیست و سال هاست كه شركت هاى مربوطه، براى اصلاح ساختارى آنها مطالعه و برنامه ریزى مى كنند، هر چند تاكنون اقداماتى نیز به عمل آمده است. در عصر ارتباطات و اطلاعات در موقعیتى كه جامعه متحول ما رو به سوى تكامل دارد و مدنیّت را جست وجو مى كند، روابط عمومى از اجزا و عناصر اصلى ارتباطات است و در ایجاد بستر هاى مشاركت ذهنى و عینى نقش نهادى و بنیادى دارد، زیرا جنس و ماهیت مجموعه وظایف و فعالیت هاى آن به طور عمده، (ارتباطى، تعاملى و تبادلى) است. امر مشاركت با مقوله اطلاع رسانى كه از مهمترین رویكرد هاى روابط عمومى است آغاز مى شود و بسیارى دیگر از كارهاى اجراى تحقق مشاركت از جمله تمهیدات ترغیبى، همان امور رایج كاربردى روابط عمومى است.

مقتضى نیست كه ارتباطات مردم با شركت ها سرد و عارى از مهر و رغبت باشد، بجاست، كه با انجام مطالعات و بررسى هاى لازم اساساً معلوم شود كه شركت هاى ما واقعاً به چه رویه و رویكردى براى تعامل با مردم نیاز دارد؟ یكى از عواملى كه در سرنوشت هر گروه و فرد اهمیت و ارزش دارد و آنها را براى رسیدن به هدفشان یارى مى دهد، كیفیت رابطه آنها با افراد و مؤسساتى است كه با آن سر و كار دارند. همچنین، نقش عمده روابط عمومى، كاهش و نزدیك كردن اذهان عمومى به واقعیت در شركت هاست. توانایى شناخت و اقدام آگاهانه، كاربرد اقدامهاى روابط عمومى را افزایش داده و منجربه تحرك و كارایى آنها خواهد بود. چنانچه به مهمترین عامل اجتماعى مؤثر، در روابط اجتماعى تبدیل شده و انتظار و نقش هاى برشمرده در وظایف آنها، آن مهم را پشتیبانى خواهد كرد. درنتیجه آمار سازنده و مرتبط با شرایط به وجود خواهد آمد.

هر اندازه ارتباط در روابط عمومى، بطور مفید، مستقر و شكل مؤثرى گسترش یافته باشد، همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابى به اهداف خود موفق تر مى شوند. امروزه، دستگاه هاى دولتى روز به روز وسیعتر، وظایف آنها سنگین تر و پیچیده تر مى شود، این روند فعالیت گوناگون آنها را متحول كرده و میان مردم و دولت و نیز اركان دولتى روابط نزدیكتر برقرار مى شود. با توجه به وظایف كلى روابط عمومى در حقیقت مى تواند، در حكم واسطه میان دولت و مردم نقش قابل قبولى ایفا كند. آنها مى توانند، با تنظیم برنامه دقیق به سؤال ها و شك ها و تردید ها پاسخ بدهند.

در ایران، روابط عمومى در دستگاه هاى دولتى زودتر از مؤسسات خصوصى ایجاد شد اما موانع كار مسئولان روابط عمومى هاى دولتى، بیشتر از موانع مأموران مؤسسات غیر دولتى است. به همین خاطر روابط عمومى هاى دولتى باید توجه داشته باشند، مردم براحتى و چندان آمادگى ذهنى براى باور تلقینات و تفاسیر آنان را نخواهند داشت. البته این دیرباورى، اختصاص به مردم ما نداشته بلكه در اكثر كشور ها عمومیت دارد، آنها ناچارند با توجه به این امر مهم برنامه و فعالیت هاى خود را تنظیم كنند. 

فهرست مطالب

گزارش كارورزی در بنیاد شهید. 1

مقدمه. 1

تاریخچه روابط عمومى.. 2

روابط عمومى در ایران. 4

جایگاه روابط عمومی در ایران. 6

بنیاد شهید. 8

معرفی محل كارورزی.. 8

اساسنامه. 8

قانون اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی.. 12

‌فصل اول - كلیات.. 12

‌فصل دوم - اهداف و وظایف.. 12

‌فصل سوم - اموال، داراییها و منابع مالی.. 14

‌فصل چهارم - اركان. 15

‌فصل پنجم - امور مالی و اداری.. 16

فرمان امام خمینی (قدس سره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامیساختار سازمان بنیاد. 17

ساختار سازمان بنیاد. 19

وظایف.. 19

بخش پژوهش و تبلیغات.. 22

جایگاه روابط عمومی در بنیاد. 22

شرح وظایف روابط عمومی در بنیاد. 24

وظایف روابط عمومى.. 25

پیام امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید:26

تاریخچه. 27

اهداف بنیاد :28

سیاست ها و خط مشی های اساسی :29

خدمات ارائه شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران:30

اصول و سیاستهای کاری روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور33

اهداف و وظایف بنیاد شهید. 38

ساختار و تشكیلات.. 39

سازمان‌ها و تشكیلات وابسته. 40

آمار ایثارگران تحت تكفل سازمان. 41

ضمائم. 49

تصاویر. 58

منابع. 62


علوم انسانی
قيمت فايل:9900 تومان
تعداد اسلايدها:70
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی