سایت کاریابی جویا کار

کرمان

دسته بندي: مقالات / کشور
11 آبان

 

موقعيت استان كرمان:

كشور ما ايران در ناحيه‌اي كويري و كم‌ باران قرار گرفته است كه تابش آفتاب در آن فراوان است و بارش باران كم، اما در اين سرزمين كم باران چشم‌اندازهاي كم‌نظير و شگفتيهاي خاص مناطق گرمسير به شكل زيبايي پرورده شده است.

كرمان يكي از همين مناطق كويري، اما پربركت كشور ماست.

«استان كرمان بعد از خراسان دومين استان پهناور كشور است و حدود 11 درصد از خاك ايران را دربر گرفته است. مساحت آن حدود 1750.69 كيلومتر مربع است. موقعيت نسبي اين استان به گونه‌اي است كه از شمال با استان‌هاي خراسان و يزد، از جنوب با استان هرمزگان، از شرق با سيستان و بلوچستان و از غرب با استان فارس هم‌مرز بوده است[1].» (تصوير شماره 1ـ1) نشانگر موقعيت جغرافيايي استان كرمان در نقشه ايران است. شهرستان كرمان از جنوب به شهرستان جيرفت، از جنوب شرقي به شهرستان بم از جنوب غربي به شهرستان بردسير از غرب به رفسنجان، از شمال غربي زرند و از شمال به شهرستان راور محدود مي‌شود. (تصور شماره 1ـ2) نشانگر موقعيت جغرافيايي شهر كرمان در استان كرمان است.

آب و هواي كرمان به علت وجود ارتفاعات متغير است و باران سالانه آن بسيار كم است.اين استان يكي از مرتفع‌ترين استانهاي كشور است. كرمان از اولين شهرهاي ايران است كه به علت مهارت بالا بافندگان آن در ريسندگي و بافندگي مورد توجه شركتهاي خارجي قرار گرفته است.

موقعيت استان كرمان در نقشه ايران

(تصوير 1ـ2) نقشه استان كرمان

1ـ1ـ2ـ جغرافياي طبيعي و اقليم استان كرمان:    استان كرمان در جنوب شرقي ايران قرار گرفته است و ارتفاعات آن دنبالة رشته‌ كوه‌هاي مركزي ايران است كه از چين‌خوردگي‌هاي آتشفشاني آذربايجان شروع مي‌شود و تا بلوچستان امتداد دارد و دنبالة‌ آن چند بار در فلات مركزي به وسيله حوزه‌هاي پست داخلي و كوير قطع مي‌شود.


  
با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: کشورها, کشور
قيمت فايل:9000 تومان
تعداد صفحات:88
خريد فايل word
مطالب مشابه
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی