سایت کاریابی جویا کار

طراحی سیستم حسابداری شركت پیمانكاری آب و فاضلاب

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 خرداد

 

شركت سهامی عام نمونه (در شرف تأسیس) طراحی سیستم اطلاعاتی خود را به ما واگذار می‌نماید و از ما خواسته می‌شود كه با توجه به طبیعت فعالیت شركت موردنظر (شركت در زمینه تولید و فروش فرش ماشینی به فعالیت خواهد پرداخت) و حجم معاملات مختلف، تعداد كارمندان و ظرفیت شركت سیستمی طراحی شود كه با توجه به اصل فزونی منافع جو مخارج وظایف زیر را به نحو احسن انجام دهد:

1ـ كلیه اطلاعات مورد نیاز مدیران را برای انجام امور شركت فراهم نماید. 2ـ گزارش نتایج عملیات شركت را برای ذینفع (سهامداران، بستانكاران، بانكها و … ) تأمین كرده و در اختیار آنان قرار دهد.

3ـ نحوه و ترتیب ثبت و گزارش اطلاعات به طور كارآ و مؤثر باشد.

4ـ اندازه‌گیری و سنجش اشكال مختلف عملیات سازمان را در برگیرد.

5ـ كنترلهای داخلی را فراهم ناید تا به بهترین نحو از اشتباهات، سوءاستفاده‌ها و تقلبات جلوگیری نماید. بطور كلی سلسله مراتب ویژگیهای كیفی اطلاعات حسابداری خواسته شده را به شكل نمودار صفحة 2 نشان می‌دهیم.از آنجایی كه چارت (نمودار) سازمانی از نكات قابل توجه در طراحی سیستم حسابداری می‌باشد (به منظور اعمال كنترلهای داخلی لازم و توسعه هماهنگ و روابط متقابل تشكیلات مختلف شركت)

اولین سازمان یا تشكیلات اداری برای اداره امور مربوط به آب در كشور باعنوان بنگاه مستقل آبیاری تاسیس و ضوابط و مقررات و اختیارات این تشكیلات در اردیبهشت 1322 به تصویب رسید. در اسفند ماه 1342 لایحة قانونی راجع به تأسیس وزارت آب و برق مورد تصویب قرار گرفت و بر مبنای آن، بنگاه مستقل آبیاری نیز جزئی از تشكیلات این وزارت گردید.

     سپس شرکتهای آب منطقه ای در دستور کار دولت قرار گرفت وبنابرین هیئت محترم وزیران در مورخ 4/10/1344 تأسیس سازمان آب منطقه ای فارس را بر اساس اساسنامه و آئین نامة مربوطه به تصویب رساند و در 24 دی ماه 1348 تشكیل شركت سهامی سازمان آب منطقه ای فارس بعنوان متولی بخش آب در استانهای فارس ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را به مركزیت شیراز به تصویب كمسیونهای مجلس وقت رسید.

این وضعیت تا نیمه اول سال 1385 ادامه داشت که از این تاریخ با تاسیس شرکتهای آب منطقه ای در استانهای بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد ، حوزه عمل این شرکت فقط در استان فارس می باشد.

 


اهداف شرکت
تامین آب شرب ، کشاورزی و صنعتی
انجام مطالعات برای شناخت ، توسعه و بهره برداری از منابع آب و انرژی برق آبی.
اجرای طرحهای سدهای مخزنی و انحرافی ، شبکه های آبیاری و زهکشی ، طرحهای تامین آب و آبرسانی شهری، اجرای طرحهای تغذیه مصنوعی.
انتقال آب به بخشهای مختلف مصرف ، شبکه های آبیاری و زهکشی ، آبرسانی به شهرها و صنایع ، پایداری و ایمنی سدها ، مهندسی رودخانه ها و سواحل ، کنترل سیلاب ، تغذیه مصنوعی و تولید انرژی برق آبی.
بهره برداری و نگهداری از تاسیسات و سازه های تامین آب و انتقال آب.
بهره برداری از منابع آب در چار چوب سیاستها، ضوابط و برنامه های مصوب وزارت نیرو .
جلب مشارکتهای مردمی و بخش غیر دولتی در اجرای توسعه منابع آب و شبکه های آبیاری و زهکشی ، آبرسانی به صنایع و شهرها، مهندسی رودخانه ها و سواحل ، انرژی برق آبی و بهره برداری و نگهداری از تاسیسات و سازه های آبی وبرق آبی .
مطالعات پایه و حفاظت کمی و کیفی و نظارت بر بهره برداری از منابع آب ، واگذاری اشتراک به متقاضیان بر اساس تعرفه های مربوطه


حسابداری
قيمت فايل:5900 تومان
تعداد اسلايدها:56
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی