سایت کاریابی جویا کار

گازهای گلخانه ای

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
28 خرداد

اثر گلخانه ای

گرم شدن زمین یعنی چه؟
می‌دانیم كه كره زمین به طور طبیعی در اثر تابش خورشید گرم می‌شود، اما اینجا منظور ما از گرم شدن زمین، پدیده دیگری است.این پدیده نسبتا جدید عبارت است از تغییر دمای زمین در اثر فعالیتهای بشری كه با تغییرات طبیعی آن فرق دارد. در طول 100 سال گذشته، كره زمین به طور غیرطبیعی 4/0 درجه سانتیگراد گرمتر شده كه این موضوع دانشمندان را نگران كرده‌است. آنها حدس می‌زنند فعالیت‌های صنعتی در ایجاد این مشكل بسیار موثر است و به گرم شدن كره زمین كمك می‌كند.
منظور از«گرم شدن زمین» افزایش میانگین دمای زمین است. «تغییر آب و هوا» در اثر این افزایش دما به وجود می‌آید. گرم شدن زمین موجب تغییر الگوی بارش، افزایش سطح آب دریاهای آزاد و كاهش سطح آب دریاچه‌ها و تاثیرات وسیع بر گیاهان، حیات وحش و انسانها می‌شود.
اثر گلخانه ای چیست؟ چه گازهایی هستند؟

به مجموعه‌ای از گازها كه مقداری از انرژی خورشید را در جو زمین نگه می‌دارندو باعث گرم شدن جو می‌شوند‍‍، گازهای گلخانه‌ای می‌گویند. بخار آب(H2O)، دی اكسیدنیتروژن (NO2)، دی اكسیدكربن (CO2) و متان (CH4) گازهای گلخانه‌ای اصلی هستند. اگر این گازها در جو نبودند، انرژی گرمایی خورشید مجددا به فضا بر می‌گشت و به این ترتیب هوای زمین 33 درجه سانتیگراد سردتر از الان می‌شد. اثر گلخانه‌ای به افزایش دمای كره زمین در اثر وجود گازهای گلخانه‌ای در جو زمین گفته می‌شود.
آیا می دانید چرا به این گازها، گازها‌ی‌ گلخانه‌ای می‌گوییم؟


زیست شناسی
قيمت فايل:3000 تومان
تعداد اسلايدها:18
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی