سایت کاریابی جویا کار

پروژه کارآفرینی راه اندازی گلخانه

دسته بندي: مقالات / کار آفرینی
15 فروردین
معرفی طرح

1-2-مشخصات محصول


1-1-2- نام و کاربرد محصول:

ایجاد و راه انداری یک فضای گلخانه ای برای تولید و تکثیر و نگهداری گیاهان گلخانه ای




2-1-2-مشخصات فنی محصول

امروزه با پیشرفت علم کشاورزی و در کنار آن سایر علوم می توان از اغلب فراورده های گیاهی در تمامی فصال با استفاده از روش های نگهداری گلخانه ای بهره گرفت .




3-1-2-معرفی روشهای تولید

استفاده از روش های تولید طبیعی و مصنوعی



مقدمه :

گلخانه بخش محدودی از فضاست كه در آن كلیه عوامل محیطی قابل كنترل بوده و برای كشتهای متراكم و تولید محصول خارج فصل و یا خارج از محیط طبیعی گیاه احداث میگردد.             

احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل و همچنین گل و گیاهان زینتی از قرن  ۱۷  میلادی در اروپا آغاز و در سالهای اخیر به منظور استفاده بهینه از منابع خاك وآب و یا اشتغال زایی در سراسر جهان گسترش یافته است.


 تعریف گلخانه:

گلخانه بخش محدودی از فضاست كه در آن كلیه عوامل محیطی قابل كنترل بوده و برای كشتهای متراكم و تولید محصول خارج فصل و یا خارج از محیط طبیعی گیاه احداث میگردد.


 انواع گلخانه ها  :

گلخانه ها از نظر نوع تو لید و نوع تیپ سازه دارای انواع مختلفی به شرح ذیل می باشند.


تقسیم بندی بر اساس نوع تولید:

▪ گلخانه های تولیدی سبزی و صیفی شامل محصولاتی نظیر خیار, گوجه فرنگی, توت فرنگی, فلفل, بادمجان, طالبی, سبزیجات برگی (ریحان- شاهی و...) می باشد.

▪ گلخانه های تولید گل و گیاهان زینتی برای تولید انواع گلهای شاخه بریده(رُز- ژربرا – گلایول – داودی) وگلهای آپارتمانی می باشد.

▪ سالنهای گلخانه ای تولید قارچ دكمه ای و قارچ صدفی 

از نظر نوع سازه گلخانه ها به دو دسته چوبی یا سنتی و مدرن یا فلزی تقسیم می شوند:


۱) گلخانه های چوبی 

اسكلت اصلی این گلخانه ها از چوب با پوشش پلاستیك مـی باشد. ارتفاع در ایـن سازه هـا  ۲  تا  ۳  متر و سیستم گرمایی و تهویه مناسبی ندارد و بدلیل ارتفاع پایین مناسب كشت محصولاتی نظیر خیار و گوجه فرنگی نمی باشد. مزیت این گلخانه ها قیمت ارزان احداث هر واحد آن می باشد ولی بدلیل نامناسب بودن محیط داخلی برای رشد گیاه معمولاً میزان تولید در واحد سطح در مقایسه با گلخانه های مدرن بسیار كمتر است. بدلایل ذكر شده این نوع گلخانه ها توسعه نیافته است و گلخانه های چوبی كه قبلاً احداث شده به تدریج به گلخانه های مدرن تبدیل می شوند.


طرح های توجیهی
قيمت فايل:3000 تومان
تعداد اسلايدها:54
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی