سایت کاریابی جویا کار

پروژه عددی معادلات دیفرانسیل

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 خرداد


معرفی معادلات دیفرانسیل

معادله در ریاضیات وقتی با اسم خاص و صورت خاص می آید خود به تنهایی مسأله ای را نمایش می دهد كه در آن می خواهیم مجهولی را بدست آوریم.

    كاربرد معادله دیفرانسیل از نظر تاریخی با معرفی مفهوم های مشتق و انتگرال آغاز گردید. ساده ترین نوع معادله دیفرانسیل آن دسته از معادلاتی هستند كه مشتق تابع جواب را داشته باشیم. كه چنین محاسبه ای به پاد مشق گیری و انتگرال گیری نامعین موسوم است.

    معادلات دیفرانسیل وابستگی بین توابع و مشتق های توابع را نشان می دهد. كه از لحاظ تاریخی به طور طبیعی از زمان كشف مشتق به وسیله نیوتن ولایب نیتس آغاز می شود. (قرن هفدهم میلادی). كه با رشد سریع علم و صنعت در قرن بیستم روشهای عددی حل معادلات دیفرانسیل مورد توجه قرار گرفتند كه توسعه و پیشرفت كامپیوتر ها در پایان قرن بیستم موجب كاربرد روش های تقریبی تعیین جواب معادلات دیفرانسیل در بسیاری از زمینه های كاربردی گردید كه باعث بوجود آمدن مباحث جدید در این زمینه شد.

نمادها و مفاهیم اساسی

اگر    تابعی از متغیر حقیقی باشد و  ضابطه آن و     متغیر تابع یا مقدار تابع باشد، آنگاه مشتق    با یكی از نمادهای نمایش داده می شود. همچنین مشتق دوم، سوم،... و    ام آن نیز به ترتیب با نمادهاینمایش داده می شوند. اگر   تابعی از دو متغیر حقیقی باشد آنگاه مشتق های جزئی   با نمادهای نمایش داده می شوند. همچنین اگر آنگاه مشتق های جزئی با نمادهای و ی نمایش داده می شوند


ریاضی
قيمت فايل:4500 تومان
تعداد اسلايدها:220
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی