سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

دو جشنواره آیینه زمان و حمایت از کالای ایرانی از سوی کانون‌های فرهنگی و تربیتی برگزار می‌شود

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
30 بهمن
دو جشنواره آیینه زمان و حمایت از کالای ایرانی از سوی کانون‌های فرهنگی و تربیتی برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی از واگذار شدن برگزاری دو جشنواره حمایت از کالای ایرانی و آیینه زمان به کانون‌های فرهنگی تربیتی خبر داد.
علی رمضانی به مناسبت سالروز تاسیس و هفته کانون‌های فرهنگی تربیتی که از امروز ۳۰ بهمن آغاز شده و تا ۶ اسفند ادامه دارد به پانا گفت: «در کانون‌ها ۳ میلیون دانش‌آموز عضو هستند و آن‌ها در بحث اوقات فراغت بیشترین نقش را دارند. با توجه به وجود ۱۴ انجمن محوری در داخل کانون‌های فرهنگی تربیتی که تقریباً به تمام نیازهای دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند و از طرف دیگر مرکز تربیتی هم هستند، کانون‌ها با استقبال خانواده‌ها مواجه شده است.»
او ادامه داد: «خدا را شاکریم که با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت فوق‌برنامه در کانون‌ها و تاکیدی که در زمینه مهارت‌محوری داشت، کانون‌های فرهنگی هنری با استقبال خوب خانواده‌ها و دانش‌آموزان مواجه شد به نحوی که ما در جشنواره سال گذشته تولیدات دانش‌آموزان را با شعار محوری مهارت، در کانون‌ها به عنوان مرکز تولیدهای دانش‌آموزان قرار دادیم. این موضوع نقش بسیار خوبی در تشویق دانش‌آموزان داشت.»
پوشش جشنواره‌های استانی
رمضانی گفت: «سال گذشته جشنواره کشوری قرآن با حضور ۶۰ درصد از کانون‌ها برگزار شد و تولیدات دانش‌آموزان به فروش رسید اما در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ سیاست پوشش جشنواره‌های استانی را داریم تا هزار و ۱۳۹ کانون در این جشنواره شرکت کنند.»
مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: «بنا داریم در برگزاری جشنواره استانی تمام کانون‌ها به ویژه در مناطق محروم شرکت داشته باشند. کانون‌ها می‌توانند فضا را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا تولیدهای خود را به فروش برسانند. همچنین تاکید کرده‌ایم تمام کانون‌ها یک مرکز را برای فروش تولیدات دانش‌آموزان قرار دهند.»
او ادامه داد: «با توجه به نظر وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی مشکل مالی ما در بحث به کارگیری نیروها حل شده است و با توجه به اینکه هر کانون دارای انجمنی است و در این انجمن‌ها از نیروی آموزشی استفاده می‌شود همچنان این مشکل وجود دارد که پیروی تأکید وزیر آموزش و پرورش در بحث اداری، این مشکل برطرف خواهد شد.»
کانون‌ها حوزه مهارت‌آموزی هستند
رمضانی ابراز امیدواری کرد مشکل نیروی انسانی کانون‌ها در سال تحصیلی 98-97 حل شود و ادامه داد: «حوزه کانون‌ها حوزه مهارت‌آموزی است و نیازمند مدرسانی است که از این مهارت‌ها آگاهی داشته باشند.»
مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: «تمام استان‌های کشور در هفته کانون‌ها جشنواره ویژه‌ای را در نظر گرفتند که با حضور دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان برگزار می‌شود. من همین جا از همه همکاران خوبم در معاونت پرورشی و فرهنگی و حوزه کانون‌ها تشکر ویژه دارم که به کانون‌ها توجه دارند.»
او افزود: «با توجه به نگاه خوبی که خانواده‌ها نسبت به کانون‌ها دارند انتظار ما این است که کمیسیون فرهنگی، آموزش و تحقیقات مجلس و سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه‌ای به کانون‌ها داشته باشند. ما در بحث توسعه و تجهیز کانون‌ها با مشکلات شدیدی مواجه هستیم. انتظار است که سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی بودجه ویژه‌ای برای توسعه و تقویت کانون‌ها در نظر بگیرند که به کیفی‌سازی برنامه‌های ما کمک شود.»
برنامه‌های اداره کل فرهنگی هنری در هفته کانون‌ها
رمضانی درباره برنامه‌هایی که برای هفته کانون‌ها در نظر گرفته شده است گفت: «از جمله برنامه‌ها برگزاری جشنواره‌ها، برپایی نمایشگاه تولیدهای کانون‌ها، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها در انجمن‌ها و تقدیر از پیشکسوتان کانون‌ها است. در این هفته دانش‌آموزانی که در کانون‌ها فعالیت داشتند و موفق بودند و همچنین در جشنواره‌های کشوری فعالیت داشته‌اند تقدیر خواهند شد.»
مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: «به دلیل اهمیت خاص کانون‌ها برای اولین بار مسئولیت دو جشنواره بزرگ کشوری را به کانون‌ها واگذار کردیم؛ جشنواره حمایت از کالای ایرانی به میزبانی استان یزد و جشنواره آیینه زمان که زندگی به‌سبک روح‌الله است به میزبانی استان قم، این دو جشنواره هستند.»
بالای ۶۰ درصد از ثبت‌نام‌ها در حوزه کانون‌ها صورت گرفته است
او ادامه داد: «براساس آمار و اطلاعاتی که تاکنون از طریق سایت همگام به دست ما رسیده، بالای ۶۰ درصد از ثبت‌نام‌ها در حوزه کانون‌ها صورت گرفته است. ما سرمایه‌گذاری در حوزه کانون‌ها را هزینه نمی‌دانیم و انتظار بر این است که توجه به فضای تربیتی مانند اردوگاه‌ها و کانون‌ها بیشتر شود. باید خانواده‌ها با توجه به فضای فیزیکی کوچک و عدم امکانات مناسب تربیتی در جامعه از همین حداقل امکانات استفاده کنند.»
رمضانی گفت: «اکنون از بین ۱۴ میلیون دانش‌آموز ۳ میلیون نفر از خدمات کانون‌ها استفاده می‌کنند. تعداد دانش‌آموزان کم است زیرا بسیاری از کانون‌ها فرسوده هستند. انتظار داریم بودجه فرهنگی که شورای شهر شهرستان‌ها و مناطق، برای کانون‌های فرهنگی هنری در نظر می‌گیرند طوری باشد که دانش‌آموزان بتوانند در خارج از زمان آموزش خود از این فضاها استفاده کنند.»
او گفت: «در برنامه‌ای که برای حوزه کانون‌ها و اردوگاه‌ها در نظر گرفتیم حدود ۵ میلیارد تومان است اما آموزش و پرورش تقریبا ۵۰ درصد از این بودجه را از سرفصل‌های دیگر درنظر گرفته است و به دلیل اهمیت ویژه کانون‌ها قرار شد توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.»
برای تجهیز کانون‌ها نیازمند توجه هستیم
رمضانی بیشترین مشکل را در بحث بودجه در بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای دانست و گفت: «برای ساخت و ساز، توسعه و تجهیز کانون‌ها شدیدا مشکل داریم و نیازمند توجه مجلس، دولت و خیران هستیم.»
مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: «انتظار داریم دانش‌آموزان در طول هفته از ساعت ۱۴ به بعد که زمان خالی دارند در فعالیت‌های کانون‌ها شرکت کنند و حتی ۵شنبه و جمعه‌ها در قالب بسته فرهنگی آنان را به کانون‌ها و اردوگاه‌ها ببریم.»
دانش‌آموزان عضو کانون کارآفرین‌های فردا می‌شوند
او در ادامه به بهره‌مندی تمام دانش‌آموزان از خدمات کانون‌های فرهنگی و تربیتی اشاره کرد و گفت: «اصولا در کانون‌ها دانش‌آموزانی را که می‌خواهند حرفه‌ای کار کنند، عضو انجمن‌ها می‌کنیم تا در آینده رهبر و مدرس شوند. حدود ۸۰درصد نقش تربیتی و فرهنگی را در کانون‌ها دانش‌آموزان دارا هستند.»
رمضانی افزود: «تربیت نیروی ماهر دستاورد است و بچه‌ها در کانون‌ها حرفه‌ای می‌شوند. به فعالیت کانون‌ها در هر مناطق آموزش و پرورش خوش‌بین هستیم زیرا خانواده‌ها هم توجه ویژه‌ای به کانون‌ها دارند.»
سازمان نوسازی کانون‌ها را مدرسه فرض کند
او ادامه داد: «انتظار داریم سازمان نوسازی کانون‌ها و اردوگاه‌ها را مانند یک مدرسه فرض کند زیرا ادامه فعالیت دانش‌آموزان در کانون‌هاست. حتی در زمان رسمی آموزش بسیاری از بچه‌ها به کانون‌ها می‌آیند. اکنون نیز سیاست وزیر آموزش و پرورش است که ۲ ساعت از زمان آموزش دانش‌آموزان به اختیار معلم در کانون‌ها صرف شود.»
مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی در پاسخ به این سوال که آیا نشریه‌ای برای معرفی کانون‌ها درنظرگرفته است گفت: «هر کانون در هر منطقه مجله خاص خود را دارد که در زمینه آشنایی کانون‌ها اطلاعات خوبی را داراست.»

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی, مریم احمدی, علی رمضانی, کانون فرهنگی تربیتی, دانش آموزان
منبع خبرپانا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی