پاورپوینت بسیار عالی و زیبا از معماران مدرن در 69 اسلاید قابل ویرایش
فهرست:
معماران مدرن
(1879-1814) اوژن ویولت لودوك Violet – Le Duce
هانری لابروست Henri Labrouste (1801 – 1870)
كتابخانه سنت ژنوئیو در پاریس 50-1843 با سقفی آهنی روی قرائتخانه با ویژگیهای زیر بود
خانه بهرنز (آلمان)
هندریك پتروس برلاگ 1934 - 1856Hendrik Petrus Berlage
h.p.borlage - آمستردام
آدولف لوس (تصویر)
آدولف لوس Adlof Loos
خانه روفر
خانه اشتینر
آگوست پره
آپارتمان 9 طبقه کوچه فرانکلین در پاریس
نوتردام دو رینسی
مدرنیسم و تجددگرائی
مدرنیسم اولیه
1-سبک شیکاگو
2- اكسپرسیونیسم
3- هنر نوین (آرت نوو)
مدرنیسم برتر
-مكتب باهاوس
مدرنیسم متأخر
تصویر سبک شیکاگو
مكتب شیكاگو
لویس سولیوان L. Sullivan (1856 – 1924)
لوئی سولیوان آدیتوریم
کلیسای زیارتی غسل تعمید
فروشگاه شلسینگر و مه یر
ویلیام بارون جنی W. Le Baron Jennery
ویلیام لو بارون جنی هول لیتر
برنهام و روت مونادنوک
دانیل برنهام ریلیانس
Monadnak Building
هنری هابسون ریچاردسون - خانه گلسنر
فروشگاه مارشال فیلد
نئوکلاسیسم
نئوكلاسیسم انگلستان
Charless Cockerell , West Minster Life & British Fire Office , London , 1831
از اصولی كه هوسـمان در كارهای طراحی رعایت میكرد، عبارتند از:
مسائلی كه هوسمان در پیش روی داشت عبارت بودند از:
اقدامات بارون هوسمان در شهرسازی
اکسپرسیونیسم
Stiji , De (Dutch) دی استیل
RIETVELD/NETHERLANDS/UTRECHT)
(1879-1814) اوژن ویولت لودوك Violet – Le Duce
معمار و نظریه پرداز، پدر عقلیون راسیونالیستهای ساختاری است، نوشته های او پایة معماری مدرن است.
اثرPietionnaire Raisonne de L'achitecture … از ویولت در 10 جلد از 1854 تا 1861 به چاپ رسید و دیدگاه های او را دربارة گوتیك نشان میدهد نه تنها این سبك به عنوان یك ساختار منطقی و سیستم سازه ای مورد قبول در آمد، بلكه این سبك به خوبی قادر به تحمل كردن فشار زمان و قدرت بود .
او در سال 1830 در انقلاب فرانسه شركت كرد. در سال 1851 در مدرسه بوزار تدریس نقشهكشی كرد.
1863م= 1285ق، كشمكش بوزار و آكادمی علوم فرانسه باعث شد تا ویولت لودوك و راسیونالیستهای دیگر با گرفتن مجوزی از ناپلئون سوم به ایجاد تغییراتی در مدرسه هنرهای زیبای بوزار پاریس بپردازد. عواملی كه مطرح بودند عبارت بود از:
•تدریس مواد آموزشی از كنترل آكادمی علوم فرانسه خارج بود. •روش آموزشی كلاسیك نیاز به پیشرفت داشت.
. دید او نسبت به گوتیك راسیونال بود. در تفاوت بین سبكهای قدیم و جدید مصالح بتن و مصالح جدید او اعتقاد داشت، چیزی در معماری ارزش دارد كه حقیقت داشته باشد و به این خاطر معماری گوتیك را ارزشمند میدانست زیرا، سازه خودش را نشان میدهد.
معماری