سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت تجارت الكترونیك

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 خرداد

 

مدل تجارت – تجارت : در این مدل طرفین معامله شركت ها هستند . این نحوه داد و ستد بهترین و بیشترین فرصت را برای سرمایه گذاران جدید در تجارت الكترونیك نوید می دهد . به طوری كه 75درصد از كل مجموعه تجارت جهانی اینترنتی را دربر می گیرند . داد و ستد تجارت – تجارت ستون فقرات اقتصاد نوین را تشكیل می دهد و دامنه گسترده ای از درآمدهای كم تا بسیار زیاد را دربرمی گیرد .

- -

- مدل مصرف كننده – تجارت : مدل های فوق گستردگی چندانی ندارند اما آن ها سبب پدیدار شدن تفاوت های مابین تجارت مبتنی بر اینترنت و شكل های ابتدایی تجارت شده اند . مثل كرایه یك ماشین از نقطه ای مشخص با مبلغی تعیین شده از یك سایت اینترنتی .

- نبود بسترها و تجهیزات شبكه‏ای وارتباطی لازم برای دسترسی سریع و آسان مردم به اینترنت

- پایین بودن سطح آگاهی و توجه مردم به الكترونیك و فن آوری اطلاعات در كشور(عدم فرهنگ ساری مناسب )

- کمبود کارتهای اعتباری و امکان انتقال الکترونیکی وجوه

- نبود شبکه اصلی تجارت الکترونکی در کشور و سخت افزار و نرم افزار مربوط به آن

- کمبود دانش و فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیکی و شبکه اینترنت

•لانگی وشین یك مدل كسب و كار را چنین تعریف می كنند : « یك معماری برای محصولات‌ ، خدمات و جریان های اطلاعاتی است كه شامل توصیفی از عاملین تجاری مختلف و نقش هایشان ، توصیفی از مزایای بالقوه برای آنان و همچنین توصیفی از منابع درآمدیشان می باشد . » •در عین حال ، كلارك بیان می كند : یك مدل كسب و كار برای تجارت الكترونیك نیازمند توجه به بازار از دیدگاه های مختلف می باشدهر نوع مبادله اطلاعات مربوط با امور تجاری از طریق ابزار الكترونیكی ، حتی تلفن و فاكس (سال 1997) •از نظر او این دیدگاه عبارتند از : •چگونه بنگاه جایگاه خود را در زنجیره ارزش بین مشتریان و عرضه كنندگان پیدا می كند ؟
•قیمت و ارزش پیشنهادی بنگاه چیست و برای كدام مشتریان هدف می باشد ؟
•مدل های درآمدی خاص كه جریان های درآمدی مختلف را به وجود خواهند آورد،چیستند ؟


اقتصاد
قيمت فايل:5000 تومان
تعداد اسلايدها:14
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی