سایت کاریابی جویا کار

ناکامی پرخاشگری اضطراب و درمان

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 خرداد

 

ناكامی :

هنگامیكه راه دستیابی به یك هدف خواستنی بسته می شود یا دست یابی به آن به تاخیر می افتد ، ناكامی  روی میدهد . ما در طول زندگی خود با موانعی روبرو می شویم كه باعث می شود بتوانیم به اهداف خود برسیم .

ناكامی ها به دو دسته تقسیم می شوند :

ناكامی های بیرونی (Exrernal frustration)  و ناكامی شخصی
 (Personal frustration)  یا ناشی از ناتوانی خود  . ناكامی بیرونی بر پایه شرایط بیرونی و محیط فرد است كه مانع دسترسی او به هدف می شود . ناكامی های بیرونی باعث تاخیر در ارضاء ، شكست ، طرد ، از دست دادن و سد شدن انگیزه های فرد می شوند . این ناكامی ها می توانند اجتماعی (Social frustation) (ازقبیل جریمه شدن توسط پلیس راهنمائی و رانندگی در مورد رانندگان متخلف) و یا غیر اجتماعی ( از قبیل بارانی بودن روز مسابقه فوتبال ) باشند .

ولی ما انسانها بیشتر به ناكامی های اجتماعی حساس بوده و نسبت به آنها واكنش شدید نشان می دهیم معمولاٌ هر چه قدر هدف قوی تر ، فوری تر و با اهمیت تر باشد ، میزان ناكامی در اثر دست یابی به آن افزایش می یابد . به طور مثال ، دونده مسابقه ی دو اگر در لحظات پایان مسابقه ناگهان به زمین بخورد ، احساس ناكامی بیشتری را تجربه می كند .

ناكامی شخصی و یا ناكامی ناشی از ناتوانائیهای فردی بر اساس خصوصیات فرد است . بطور مثال اگر شما قد كوتاهی داشته باشید و بخواهید یك بسكتبالیست شوید ، یقیناٌ ناكام خواهید شد . ولی همین خصوصیت می تواند شما را در رسیدن به اهداف دیگر كمك كند .

 


عمومی و آزاد
قيمت فايل:4000 تومان
تعداد اسلايدها:13
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی