سایت کاریابی جویا کار

رابطه فعالیت جنسی و بدن سازی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 خرداد

 

محتویات بصورت ووورد و قابل ویرایش...

...

زمانی، تمایلات جنسی انسان، موضوع دین و فلسفه بود اما دانش نوین، آن را به موضوع مطالعه ای مستقل و عینی تبدیل کرده است.

زیگموند فروید، روانکاو اطریشی، تمایلات و انگیزه جنسی را عامل شکل دهنده اساس روان (روح/ذهن) و محرک رفتارهای انسان می دانست. نظریه روانکاوی شخصیت او، مبنای روانشناسی نوین است.

طبق نظریه روانکاوی شخصیت، نهاد (id) – عنصر اصلی ضمیر ناخودآگاه – نیازهای حیاتی را کنترل و رفتار انسان را در جهت کسب لذت و رفع نیازهای اساسی هدایت می کند. به عبارت دیگر، نهاد، مکانیسمهای حیاتی روان انسان – نیروهای زندگی و مرگ – را کنترل می کند.

روانشناسی نوین، نظریه روانکاوی را با “هرم نیازها”ی “مازلو” و نظریه تقلیل انگیزه، جایگزین کرده است.

 

نیازهای فیزیولوژیک، امنیت، نیازهای اجتماعی، عزت نفس، خودشکوفایی

بر طبق نظریه تقلیل انگیزه، انسانها به ارضای نیازهای جسمانی یا فیزیولوژیکی تمایل دارند. “هرم نیازها”، ترتیب تمایل مردم به رفع نیازهایشان را نشان می دهد. این دو نظریه، در کنار هم، به درک علمی رفتار انسان کمک می کنند.

فروید معتقد بود که “بدن مقهور سرنوشت است” و هدف از زندگی، زیستن، تولید مثل و مرگ است اما روانشناسی نوین، انسانها را متمایل به زندگی لذتبخش می داند و زندگی اقناع کننده را از طریق ابتدا، ارضای نیازهای جسمی و سپس، حرکت بسوی ارضای نیازهای روانشناختی، ممکن می داند. روانشناسی نوین، مدعی آزادی عمل انسانها هم هست.

با اینحال، آزادی، مستلزم مسئولیت و موجد خطر است – ما آزادی عمل خلاف و پذیرش عواقب آن را هم داریم! راه آزادی، با دست و پنجه نرم کردن با مخاطرات آن پیموده می شود.


عمومی و آزاد
قيمت فايل:5000 تومان
تعداد اسلايدها:19
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی