پایان نامه کارشناسی رشته هنر با موضوع " "
فهرست مطالب
مقدمه ........................................ 1
فصل اول : تاریخچه
1- تاریخچه در جهان ...................... 4
2- تاریخچه در ایران ................... 7
فصل دوم :مفاهیم
1- شكل گیری ........................... 10
2- و قطع آن ............................ 12
3- رنگ در .............................. 13
فصل سوم : از نظر موضوعی
1- فرهنگی .............................. 15
2- تجاری ............................... 16
3- اجتماعی ............................. 17
فصل چهارم : اعلان از اول تا آخر ( از نظر فنی )
1- فضا و سطح اعلان ............................ 19
2- طرز نصب و محل اعلان ........................ 21
3- عناصر تصویری اعلان ......................... 22
4- كلیات در مورد ...................... 23
5- تكنیك در ........................... 26
فصل پنجم : كاربرد در پیام رسانی اجتماعی
كاربرد در پبام رسانی اجتماعی ........... 30
نتیجه گیری .................................. 34
تجزیه و تحلیل چند ...................... 35
مصاحبه با استاد مصطفی حسین زاده ............ 56
كارهای عملی ................................. 59
منابع و مأخذ ..................................61
مقدمه
با گسترش روز افزون وسایل ارتباط جمعی اهمیت تصویر بعنوان یك وسیلة ارتباط جهانی افزایش یافته است. تصویر چون دو پهلو و مبهم نیست همیشه بر كلام امتیاز دارد. مولود كلمه و تصویر است. صراحت تصویر و ابهام كلام میتواند تاثیر تبلیغی ویژهای بیافریند. به همان اندازه كه در خدمت یك اعتقاد درمیآید، میتواند بر ضد آن عمل كند. و بنابراین خطرناكترین و برّاترین حربة تبلیغاتی است كه دست به هر كاری میزند. میتواند سیاه را سفید، شب را روز و زشت را زیبا جلوه دهد. گرچه زادة نقاشی است، اما در روند تكامل، خود را از قید همه چیز از جمله سبك رهانیده است. تركیبی از یك نقاشی سوررئال ، كاریكاتور، عكس مینیاتور،كلاژ و هر چیز دیگر میتواند در ساخت یك وجود داشته باشد.
مشروط بر اینكه بتواند به آنچه مقصود است كمك كند. مهمترین امتیار قابلیت انتشار نامحدود آن است. مستقیماً با بیننده طرف میشود و بدین وسیله تأثیری گسترش یابنده دارد و این تاثیر در مقایسه با هر اثر هنری دیگر كه هنرمند در واقع برای دل خود میآفریند به تنهایی به نمایش میگذارد، شدید و غیرقابل انكار است. ساز، را سفارش میپذیرد و بنابراین باید به خواستهای بیننده و ذهنیات و فرهنگ او توجه داشته باشد و او را برانگیزد بیآنكه سعی كند در مقابل خواست سفارش دهنده وی را بفریبد.
از یكسو آینده خواستها و روحیات یك جامعه است و از سوی دیگر در شكل گرفتن این خواستها و روحیات نقشی سازنده دارد كه در مجموع كاری است خطیر و پرمسئولیت. خوب و بد، تجاری و فرهنگی، اینها تقسیمبندیهایی است كه مرزهایی كاملاً نامشخص و مبهم دارد...
هنر