سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت سوء رفتار در خانواده

دسته بندي: روانشناسی و علوم تربیتی / پاور پوینت
17 خرداد

سوء رفتار در خانواده  Abuse

سوء رفتار یعنی انجام یا مسامحه در انجام هر عملی که منجر به صدمه رساندن به فرد و ایجاد مشکلات بهداشتی گردد. بنابراین سهل انگاری ، بهره برداری ، پرخاشگری ، عمل خارج از نزاکت ، بی احترامی و یا هر عملی که منجر به جراحت یا صدمه شود سوء رفتار نامیده می شود.

واژه سوء رفتار بصورت وسیعی در جوامع شنیده می شود و بد رفتاری و فراموش کردن ، کتک زدن زنان وبی اعتنایی نسبت به سالمندان مثالهایی از سوء رفتار در خانواده می شود.

سوء رفتار در خانواده نتایج جسمی و روانی به دنبال دارد و باعث نقصان در رشدو تکامل خانواده می شود .

سوء رفتار نسبت به همسر

بد رفتاری زوجها ، در ابتدا یک مشکل اجتماعی می باشد که نیاز به توج دارد .در گذشته این مشکل عموماً بصورت سرپوشیده باقی می ماند اما امروزه در کشورهای توسعه یافته ، به آن توجه شده و قوانینی در مورد آن نیز صادر شده است .البته هنوز در بعضی فرهنگها ، کتک زدن زن جزء حق مرد است و آنرا یک مسئله شخصی می داند که مسئولین قضایی و بهداشتی حق مداخله ندارند . زمانی که سوء رفتار زوجها برای اولین بار در خانواده اتفاق می افتد ، امکان عود رفتار نیز وجود دارد.

تمایل زوجها به انجام سوء رفتار یکسان می باشد ، اما مردان بیشتر و بصورت خطرناکتری عامل سوء رفتار هستند. در پی سوء رفتار جسمی و احساسای برای زنان وجود دارد. سوء رفتار عاطفی بصورت رفتار و نگرش بحرانی ، خود را نشان می دهد و زمانی اتفاق می افتد که تطابق بالقوه فرد با دیگران دچار اشکال می شود.

زنان آسیب دیده دارای علایم شکستگی ، کوفتگی ، کبودی و... در بدن خود هستند که بیشتر در نقاط پوشیده بدن می باشد.

سوء رفتار نسبت به زنان به صورت ضربه و صدمه جسمی و تجاوز به همسر می باشد . منظور از تجاوز به همسر ، تحمیل رفتارهای جنسی ، رفتار خشن حین ارتباط جنسی ، فشار برای هم جنس بازی و... می باشد .

علل سوء رفتار زوج ها

1- تاریخچه سوء رفتار : سوء رفتار دوران کودکی ، سوء رفتار والدین نسبت به یکدیگر

2- خصوصیات شخصی صدمه زننده : ضعف در کنترل حرکات ، عدم حمل ناکافی ، نیاز به تحکم کردن ، حالت تملک داشتن ، مقصر دانستن محیط خارج ، وابستگی عاطفی به همسر ، حسادت زیاد ، عدم اعتماد ، انتظارات غیر واقعی .

3- خصوصیات شخصی فرد قربانی : اعتماد به نفس و تصور از خود در سطح پایین ، به سختی کلیشه نمودن نقشهای جنسی ، در نظر گرفتن کلیه مسئولیت ها برای ازدواج ، ازدواج سن پایین ، سریع فرزند دار شدن و حاملگی.

4- خصوصیات خانواده : خانواده سخت گیر با مرزهای بسته ، ایزوله بودن عاطفی و اجتماعی و آزادی بیش از حد.

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد اسلايدها:22
خريد فايل پاورپوينت
دسته بندی ها
تبلیغات متنی