سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری مدل کانو

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
17 خرداد

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مدل­های تحلیل نیازهای مشتری در گذشته، بر اساس این فرض بنا شده بود كه ارتباط بین رضایت مشتریان و عملكرد ویژگی­های كیفیت متقارن و خطی است. با همین فرض­ها پژوهش­های زیادی برای شناسایی ویژگی­هایی انجام گرفت كه می­توانند بیشترین تأثیر را بر رضایت مشتریان بگذارند و روش­ها و مدل­های زیادی توسعه داده شدند. (صادقی مقدم و همکاران، 1391)

معرفی مدل کانو

در اواخر دهه هفتاد قرن بیستم، پروفسور نوریاکی کانو  از دانشکده ریکا در توکیو به همراه همکارانش، مفهوم کیفیت را به صورت دو بعد میزان عملکرد و میزان رضایت مورد توجه قرار داد:

  • میزان عملکرد خوب یک محصول یا خدمت
  • میزان رضایت استفاده کننده (کارسک و همکاران، 2002)

 

 

كانو در مدل خود نیازمندی­های مشتریان و یا به عبارت دیگر، خصوصیات كیفی محصولات را به سه دسته تقسیم نمود و هر سه نوع نیازمندی را در یك نمودار دوبعدی نشان داد. محور عمودی، میزان رضایت و یا خشنودی مشتری و محور افقی، میزان ارائه الزام كیفی مورد نظر مشتری را نشان می دهد. بالاترین و پایین­ترین نقطه از محور عمودی نمودار به­ترتیب بیانگر رضایت مشتریان و عدم رضایت مشتریان است، محل تلاقی عمودی و افقی بیانگر جایی است كه مشتری در حالت عدم­تعادل از نظر رضایت و عدم رضایت قرار دارد. سمت راست محور افقی بیانگر جایی است كه الزام كیفی مورد انتظار به طور كامل عرضه شده است و سمت چپ محور افقی، نقطه ارائه محصولی است كه خصوصیات كیفی مورد انتظار را ندارد و الزام كیفی مورد نظر به هیچ عنوان در محصول یا خدمت لحاظ نشده است. (رضایی و همکاران، 1384)

 

 Karsak et al


علوم انسانی
قيمت فايل:19000 تومان
تعداد اسلايدها:16
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی