سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت مراحل کونچر ساق

دسته بندي: پزشکی / پاور پوینت
16 خرداد

روش های درمان شکستگی

الف  درمان غیرجراحی:

1- بی حرکتی در گچ:جوش خوردن استخوان ممکن است نیاز به زمان طولانی تری داشته باشد. خشکی مفصل زانو و مفصل مچ پا، آتروفی عضلات و نیز بدجوش خوردن و تاخیر در برگشت عملکرد عضو از معایب این متد درمانی میباشد.

 -2 استفاده از بریس Functional :استفاده از این روش ممکن است از شدت مشکلات درمانی ذکر شده در روش 1بکاهد.(بریس ها Brace که گاهی به آنها ارتوز Orthosis هم میگویند وسایلی هستند که از آنها برای بیحرکت کردن یک مفصل و یا مهار بعضی حرکات مفصل و اجازه دادن به حرکات دیگر استفاده میشود. بریس ها را از پلاستیک های محکم میسازند ولی گاهی اوقات اجزای فلزی و یا پارچه ای هم در آنها بکار برده میشود.

شکل ظاهری بریس ها بسیار شبیه آتل یا اسپلینت های آماده و از پیش تهیه شده است. تفاوت بریس و اسپلینت ها بیشتر در مورد استفاده آنها است. از آتل یا اسپلینت در موارد اورژانس و برای بیحرکت کردن اندام آسیب دیده و یا بعد از عمل جراحی استفاده میشود. پس طول مدت استفاده از اسپلینت کوتاه بوده و یک ابزار موقتی است در حالیکه بریس ها به عنوان یک وسیله درمانی و برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار میگیرند.)

 Electrical stimulation -3

اگر بطور صحیح استفاده شود میزان جوش خوردن قابل قبول ( 84 %) و مدت زمان جوش خوردن 3 تا 4 ماه میباشد و طی این مدت می بایست از تحمیل وزن بمدت طولانی خودداری

گردد. این روش در غالب موارد جوش نخوردگی را اصلاح نمی کند.

ب  درمان جراحی:

1. پیوند استخوان (graft) در ناحیه posterolateral که بمیزان 80 % تا 90 % موفقیت بهمراه دارد. در مواردی که صدمات قسمت قدامی بافت نرم ساق پا و عفونت و فیکساسیون داخلی یا خارجی وجود دارد این تکنیک کاربرد دارد. این روش برای اولین بار در بیمارانی که با گچ درمان می شدند استفاده شده است. در تحقیقی که بر روی 81 بیمار انجام شد، میزان جوش خوردگی 97% بود.

Fibular – osteotomy -2 وگچ گیری :در این روش میزان جوش خوردگی به 77 % میرسد. این تکنیک بسیار آسان است و اجازه میدهد که نیروی وزن بطورفیزیولوژیک در محل شکستگی اعمال گردد.

3.External Fixation :معمولاً بعنوان روش متداول استفاده نمیشود، جز در مواردی که عفونت داشته باشند.

انواع فیکساسیون اینترا مدولاری:

1-ایندرنیل

2-پین

3-راش پین

4-کونچر معمولی (بدون لاک و بدون ریم)

........

کونچر اینترلاک ساق

مراحل آماده سازی:

1-پوزیشن بیمار: پوزیشن مورد نیاز سوپاین می باشد.

2-بستن کاف تورنیکت: با توجه به جثه فرد کاف مورد نظر را انتخاب نموده و در ⅓ فوقانی ران می بندیم.

3-قرار دادن اتچمنت یا رابط مناسب Post یا بد ساید در محاذات ⅓  میانی ران بر روی تخت عمل

4-آویزان نمودن پا و پرپ اولیه

5-پرپ ثانویه و درپ

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
قيمت فايل:10000 تومان
تعداد اسلايدها:61
خريد فايل پاورپوينت
دسته بندی ها
تبلیغات متنی