سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت محافظه کاری چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
17 خرداد

 

شامل 32 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

مکتبی که به موجب آن، حفظ عقاید، نهادهای دیر پای و هر امر استقرار یافته ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سابقهٔ محافظه کاری به آرامی و متانت حضرت آدم باز می‌گردد، حال آن پیشینهٔ رادیکالیسم را باید در بی تابی و فریفتگی حوا یافت که به وعدهٔ شیطان دربارهٔ امکان زندگی بهتر اغواء شد؛ و اما شیطان نیز نیای بزرگ کارل مارکس بود.

معنای محافظه کاری

زمانی جان استوارت میل، فیلسوف لیبرال انگلستان در سدهٔ نوزدهم، حزب محافظه کاران را حزب آدم‌های احمق خواند؛ و البته منظورش این بود که محافظه کاران فکر و فلسفه‌ای ندارند. دیگران نیز چنین فهمی ازمحافظه کاران داشته‌اند؛ مثلاً ناظری دیگر گفته است محافظه کاران برای آن که شناخته شوند «کافی است بدون آن که چیزی بگویند صرفاً بنشینند و بیندیشند یا حتی فقط بنشینند.» همچنین در تحقیر ادموند برک، که پدر محافظه کاری لقب یافته است، گفته می‌شود که او مغز محافظه کاری است؛ زیرا محافظه کاران مغز ندارند. اما محافظه کاری به منزلهٔ ایدئولوژی سیاسی اصول و مبانی فکری و فلسفی دارد محافظه کاران خود را اهل تمیز و هوادار عقل سلیم و واقع بین می‌دانند. با هر گونه طرح و اندیشهٔ خیالی و انتزاعی برای ایجاد دگرگونی‌های عمیق در جامعه و سیاست مخالف اند؛ و اجرای چنین طرح‌هایی را ناممکن می‌پندارند. آنان هر گونه کوشش برای تحقق آرمان شهر را مصیبت بار می‌شمارند. محافظه کاران به ویژه آراء و استدلال‌های خود را بر تجارب ملموس تاریخی استوار می‌سازند؛ و از همین رو ضد عقل گرایی انتراعی و غیر تاریخی اند. به همین دلیل بسیاری از آنان محافظه کاری را اصلاً ایدئولوژی به شمار نمی‌آورند؛ زیرا ایدئولوژی قاعدتاً در پی عرضهٔ تعریفی معین از انسان و جامعه و کوشش برای اجرای آن تعریف است؛ حال آن که محافظه کاری آنچه را محصول تاریخ و سنت است می‌پذیرد. همچنین محافظه کاران اصول عقاید خود را برخاسته از ویژگی‌های نهاد بشر می‌پندارند، به این معنا که معتقدند آدمی به حفظ دستاوردهای خود گرایش دارد و محافظه کاری هم آرمانی جز این ندارد. به نظر آنان میراث گذشتگان به زحمت به دست آمده است؛ و نباید و نمی‌توان آن را به یک باره کنار گذاشت.

   و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

معنای محافظه کاری

اصول محافظه کاری

پایان

 

عنوان : محافظه کاری چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 32

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم سیاسی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:32
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی