سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
19 فروردین

گروه اجتماعی ؛ علیرضا کاظمی در نشست خبری ششمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان  اسلام اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان ابعاد متفاوتی دارد و آنها می‌توانند با چهره‌های مختلف قرآنی آشنا شوند و الگوهای متفاوتی را ببینند.

وی ادامه داد: شعار این دوره از مسابقات "یک کتاب، یک امت" است که با وحدت‌بخشی زمینه مودت و پرهیز از خشونت را در سطح جهان اسلام گسترش می‌دهد. مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام از 21 تا 25 فروردین در هتل هما و مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:  105 نفر از  31 کشور جهان در مرحله مقدماتی مسابقات که به صورت مجازی برگزار شد، شرکت کردند، در مرحله نیمه نهایی از 21 کشور 31 دانش‌آموز در بخش‌های قرائت و حفظ با یکدیگر رقابت می‌کنند که در بخش حفظ شامل 11 پسر و 11 دختر و در بخش قرائت فقط 9 پسر هستند.

کاظمی عنوان کرد: به منظور آماده‌سازی دانش آموزان کشور برای شرکت در این دوره از مسابقات از ظرفیت شورای عالی قرآن استفاده شده و امید است کنندگان ایران در این رقابت بدرخشند.

وی ویژگی مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام را همزمانی برگزاری آن با سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بزرگسالان عنوان کرد و گفت : انقلاب ما قرآنی و بر اساس کتاب الهی بوده کتابی که مبنای تشکیل حکومت ما است از این رو یکی از مهمترین اولویت‌ها توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت در میان دانش آموزان است و برگزاری این مسابقات بهترین راه برای آشنایی آنها با معارف قرآنی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مسابقات قرآن را در بخش های مختلف مقدمه‌ای برای رسیدن به سبک زندگی قرآنی دانست و اظهار داشت: مسابقات قرآن مسیر ورود به دروازه قرآنی است.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی